اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد

ایجاد پایگاه مراقبت بهداشت مرزی در پایانه مسافربری باشماق

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ایجاد پایگاه مراقبت بهداشت مرزی در پایانه مسافربری باشماق مریوان خبر داد.

ایجاد پایگاه مراقبت بهداشت مرزی در پایانه مسافربری باشماق
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج فرزام بیدارپور دوشنبه شب در جلسه شورای سلامت استان در سالن دولت استانداری، اظهار داشت: در مرز باشماق مریوان دو منطقه وجود دارد که در این مناطق پایگاه مراقبت بهداشت مرزی جانمایی و ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این مناطق افزود: نصب دو دستگاه ال‌سی‌دی برای آموزش مسافرین، انجام واکسیناسیون کودکان زیر 15 سال و کنترل واکسن خارجه، انجام امورات دفتری و مرکز کنترل پیام‌های بهداشتی، انجام امورات مربوط به بهداشت محیط و کنترل مواد غذایی از جمله اقدامات دانشگاه در مرز باشماق مریوان است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه با اشاره به محل استقرار تیم دو نفره فوریت‌های پزشکی در این دو منطقه بیان داشت: جانمایی پایگاه مراقبت مرزی در فرودگاه بین‌المللی سنندج، برنامه‌ریزی برای فعال کردن پایگاه پایانه مرزی بانه، تشکیل تیم کارشناسی از ادارات ذیربط، راه‌اندازی سایت راهنمای مسافرین و اطلاع از وضعیت پایانه‌ها و امکانات رفاهی از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان در سال‌جاری است.
بیدارپور به وجود سه بیماری مشمول مراقبت بین‌المللی اشاره کرد و افزود: حوادث ناشی از ارگانیسم‌های زنده، حوادث شیمیایی و هسته‌ای از جمله این بیماری‌هاست.
وی در ادامه توانمندسازی هر کشور تا سال 2012 برای انجام اقدامات بهداشتی مقتضی در برابر اورژانس‌های بهداشت ملی، راستی‌آزمایی بر اساس آی‌اچ‌آر به منظور ارتقای نظام مراقبت بیماری‌ها را از دیگر اقدامات بهداشت بین‌المللی عنوان کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه با اشاره به منع پخش برخی مواد خوراکی از طریق رسانه‌های گروهی از جمله رسانه ملی اظهار داشت: پخش پیام‌های بازرگانی و تبلیغاتی در مورد مواد غذایی چرب و شور، چیپس، خیارشور، مواد شیرینی از جمله پاستیل، یخمک و نوشیدنی و نوشابه‌های گازدار، رژیمی و غذاهای صنعتی شامل سوسیس و کالباس و شیرخشک از سازمان جهانی منع شده است.
بیدارپور در پایان اضافه کرد: بر اساس جلسه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در 21 تیرماه امسال پخش پیام‌های بازرگانی موارد فوق از صدا و سیما و رسانه ملی منع شده و به تمام استانها نیز ابلاغ شده است.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول