اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در شیراز صورت گرفت

بهره‌برداری از پایانه مسافربری با استفاده ار انرژی خورشیدی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی شهرداری شیراز گفت: نخستین پایانه مسافربری کشور با استفاده از انرژی خورشیدی در شیراز به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از پایانه مسافربری با استفاده ار انرژی خورشیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد طالب‌زاده بعد از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از پایانه مسافربری علی‌ابن حمزه شیراز اظهار داشت: نخستین پایانه مسافربری با استفاده از انرژی خورشیدی کشور امروز در شیراز آغاز به کار کرد که این پایانه در نوع خود از نظر معماری و فنی بی‌نظیر است.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری شیراز افزود: شهروندان و مسافران می‌توانند برای سفر به شهرهای شمالی استان فارس از این پایانه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سیاست شهرداری شیراز استفاده از انرژی‌های نو در پروژه‌های عمرانی است خاطرنشان کرد: امروزه استفاده از انرژی‌های نوین در کشورهای پیشرفته متداول شده است و هم‌اکنون دنیا به سمت استفاده از این انرژی‌ها پیش می‌رود.

طالب زاده با اشاره به اینکه شهرداری با توجه به موضوع هدفمندی یارانه‌ها باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند تصریح کرد: امروزه مدیریت شهرها بسیار پیچیده شده است و با توجه به جمعیت بالا و کارکرد شهرها پیچیده‌تر نیز می‌شود که این امر با استفاده از انرژی‌های نو قابل جبران است.

وی در ادامه به بودجه سال 91 شهرداری شیراز اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار بودجه شهرداری شیراز 67 درصد رشد داشته است و از بودجه یک هزار و 65  میلیارد تومانی 85 درصد به بخش عمرانی اختصاص می‌یابد.

معاون برنامه‌ریزی شهرداری شیراز تصریح کرد: شهرداری این شهر در جلوگیری از از تخریب منابع طبیعی و آلودگی هوا پیشگام شده که امید می‌رود با توجه به اینکه منابع مردم در دست شهرداری است این پیشگامی الگویی برای سایر ارگان‌ها باشد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول