اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تأمین منابع تملک فرودگاه بجنورد صورت گرفت

موافقت شورای عالی شهرسازی با الحاق 17 هکتار به محدوده بجنورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی از موافقت شورای عالی شهرسازی با الحاق 17 هکتار به محدوده شهر بجنورد برای تامین منابع تملک طرح گسترش فرودگاه مرکز خراسان‌شمالی خبر داد.

موافقت شورای عالی شهرسازی با الحاق 17 هکتار به محدوده بجنورد

 به گزارش خبرگزاری فارس، از بجنورد، عطاءالله قادری عصر امروز در نخستین نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت:‌ درخواست مربوط به الحاق 17 هکتار به محدوده بجنورد به شورای عالی راه و شهرسازی ارائه که این شورا در این زمینه موافقت خود را اعلام کرد.

وی افزود: با الحاق این میزان اراضی به محدوده بجنورد (شهرک فرهنگیان) زمینه تأمین منابع مالی برای تملک 60 هکتار از اراضی گسترش فرودگاه بجنورد فراهم می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی با بیان اینکه این طرح از مصوبات سفر دولت به خراسان‌شمالی بوده و بر طرح مهر ماندگار قرار گرفته است، تصریح کرد: بر همین اساس اجرای طرح‌های مختلف در این فرودگاه از جمله ساخت ترمینال بین‌المللی ، گسترش بانک و سایر طرح‌ها در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: برای گسترش باند فرودگاه بجنورد نیز این فرودگاه از تیرماه به مدت 48 روز تعطیل و پروازها از این فرودگاه متوقف خواهد شد.

قادری با اشاره به اینکه هیچ مشکلی برای اجرای طرح‌های فرودگاه بجنورد و تامین منابع مالی وجود ندارد، اظهار امیدواری کرد تا پروژه‌های فرودگاه بجنورد تا قبل از دولت دهم تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین باند دوم بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان، کنارگذر شمالی بجنورد،  بیمارستان فاروج، بیمارستان آشخانه، ساختمان ادارات ثبت احوال، زندان‌ها و بازرسی را از جمله طرح‌هایی عنوان کرد که در طرح مهر ماندگار قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی همچنین با اشاره به اینکه رفع نقاط پر حادثه از رویکردهای این اداره‌کل به شمار می‌رود، تصریح کرد: هم اکنون 43 نقطه پر حادثه در خراسان‌شمالی شناسایی شده که مشکل تعدادی از آنها رفع شده و بقیه نیز به مرور برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: البته با راه‌اندازی باند دوم بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان که اکنون با جدیت هرچه تمام از سوی پیمانکار در حال اجرا است، عمده نقاط حادثه‌خیز در استان رفع خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی همچنین از اتمام باند شمالی کنارگذر شمالی بجنورد طی امسال خبر داد و گفت: تقاطع‌های همسطح ورودی و خروجی این کنارگذر نیز امسال اجرا و تکمیل خواهد شد.

قادری همچنین با اشاره به برنامه افتتاح 24 هزار واحد مسکن مهر در مناطق شهری و روستایی خراسان‌شمالی تصریح کرد:‌ از این تعداد 13 هزار و 210 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر استان بوده که طی مراحل مختلف آماده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در چارت تشکیلاتی راه و شهرسازی خراسان‌شمالی 7 مدیریت پیش‌بینی شده است، تصریح کرد:‌ هر یک از این مدیریت‌ها دارای وظایف خاص مدیریتی بوده که در چارچوب وظایف خدمت خواهند کرد.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی مربوط به افزایش اجاره‌ بهای مسکن در خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: با افتتاح طرح‌های مسکن مهر قیمت اجاره بها کاهش یافته ضمن آنکه اخیرا نیز کمیته‌ای برای نظارت بر اجاره بهای واحدهای مسکونی در بجنورد تشکیل شده است.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول