اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسب هفته پاسدار

پاسدار، شاگرد اول دانشگاه کربلاست

خبرگزاری فارس: هویت و شناسنامه پاسدار در حماسه عاشورا و نهضت کربلا معنا یافت و ارتباط تنگاتنگ فرهنگ پاسداری با معلم بزرگ حریت و آزادگی یعنی امام حسین(ع) نشانه عشق، ارادت و اطاعت‌پذیری از ولایت و رهبری به‌عنوان رمز موفقیت‌ها است.

پاسدار، شاگرد اول دانشگاه کربلاست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سپاه نمادی مقدس، ارزشمند، مولود انقلاب اسلامی و یادگار امام بزرگوار است.

رویش این نماد ارزشمند و مقدس، ابتکار ویژه آن یار سفر کرده است و از دوراندیشی و هوشمندی فکری و سیاسی معمار کبیر انقلاب اسلامی حکایت دارد.

دوستداران انقلاب اسلامی و مردم مومن و متدین که آشکارا با عملکرد و خدمات بزرگ، ماندگار و استراتژیک سپاه آشنا بوده و عوامل پدیدآورنده، اهداف و انگیزه‌های دینی، سیاسی و فرهنگی آن را به‌خوبی درک می‌کنند، اقرار دارند که پیشنهاد تشکیل این نهاد مقدس، تجلی ژرف‌نگری و استواری حضرت امام خمینی(ره) و فرزندان دلاور انقلاب برای رهایی از ستم و سلطه بیگانگان و نیز پاسداری از آرمان‌های مقدس اسلامی و ولایی و رسیدن به خودباوری، خودکفایی، استقلال و عدالت واقعی است.

بنابراین توجه و دقت در این موضوع بسیار مهم و حیاتی است که پاسدار انقلاب اسلامی رسالت‌ها و ماموریت‌های سنگینی را برعهده داشته و دارد و هیچ‌گاه نباید از آنها غفلت ورزید.

پاسداری یعنی اطاعت‌پذیری از ولایت

آنجه نهاد مقدس سپاه را به‌عنوان سازمانی مقتدر و دارای صلابت کرده و باعث فتح قله‌های رفیع افتخار و سرافرازی شده، ایمان راسخ و معنویت پاسداران است.

 در این میان دلیل اصلی نامگذاری سوم شعبان، روز میلاد بزرگ پاسدار دین اسلام حضرت امام حسین(ع) به‌عنوان روز پاسدار روشنگر این اصل اساسی و مهم است که هویت و شناسنامه پاسدار در حماسه عاشورا و نهضت جاوید کربلا معنا و مفهوم یافته است و ارتباط تنگاتنگ فرهنگ پاسداری با آموزگار بزرگ عالم خلقت، معلم حریت و سمبل مقاومت و ایستادگی حضرت امام حسین(ع) نشانگر عشق و ارادت سبزپوشان دلاور پاسدار و اطاعت‌پذیری آنان از ولایت و رهبری بوده که همین امر رمز و راز این توفیقات و موفقیت‌ها بوده است.

پاسدار سمبل ایستادگی و مقاومت

سالار شهیدان، حضرت امام حسین(ع) با یارانی اندک اما باایمان، مخلص و صدیق زیباترین حماسه ایثار را در برابر یزیدیان رقم زد.

شور، شعور و بصیرت اصحاب آن امام شهید الگویی جاویدان برای عاشقان آن بزرگوار بوده است و ایستادگی و پایداری یاران مخلص سیدالشهدا(ع) یکی از ویژگی‌های پاسداران انقلاب اسلامی است که حکایت‌گر عشق پاسداران به راه و مرام حضرت امام حسین(ع) است.

فداکاری و ایثار پاسداران در هشت سال دفاع مقدس امری غیرقابل وصف و بیان است و با پایان جنگ تحمیل شده این یاران باصفای دین خدا در تمام عرصه‌ها نقش کارآمد، توانمند و افتخارآمیزی داشتند.

دشمنان دین خدا و فرهنگ پاسداری

شناخت مخالفان و دشمنان پاسداران انقلاب اسلامی کاری سهل و آسان است؛ کافی است با اهداف و ماموریت‌های پاسدار و با مرام‌نامه پاسداری از انقلاب آشنا شویم.

سپاه برای پاسداری از دستاوردهای انقلابی شکل گرفت و باعث خشم و عصبانیت دنیای کفر و شرک شده و شکست هیمنه و ابهت استکبار جهانی و در راس آنها آمریکای جنایتکار را رقم زد.

فرهنگ پاسداری یعنی اشاعه ایده و تفکر دینداری و معنویت‌افزایی در جامعه، فرهنگی که کاملاً در خلاف خواست استکبار بوده و منافع قدرت‌های زورگو و ظالم را به خطر انداخت.

پاسدار تفسیر ایثار و فداکاری

ملت بزرگوار و با بصیرت ایران همواره شاهد ایثار و فداکاری پاسداران عزیز در مواقع بحران بوده‌اند و در دوران دفاع مقدس و پس از آن ثمره شیرین این نهال شکوفا را در عرصه‌های جهاد و مبارزه با استکبار جهانی به‌خوبی دریافته‌اند.

هرچند نهادهای گوناگونی در حراست از انقلاب اسلامی در کنار سپاه حضور کارآمدی داشته‌اند ولی برای تفسیر واژه ایثار و فداکاری کسی سزاوارتر از سبزپوشان پاسدار نیست.

پاسداران مردان بزرگ و بی‌ادعایی هستند که در کسب فضائل، گوی سبقت را از دیگران ربوده و در شجاعت و رشادت از دیگران پیشی گرفته‌اند.

"پاسدار" به‌درستی پاسدار انقلاب شکوهمندی است که ثمره ایثار و شهادت هزاران انسان وارسته است، پاسداران وارث حماسه‌آفرینان شهیدی  هستند که پیام شهادت‌نامه آنان، اطاعت‌پذیری از ولایت‌فقیه و ایستادگی و مقاومت در برابر خواسته‌های استکبار جهانی است.

ملت ایران نماد پاسداری از دین خدا

مردان و زنان این سرزمین در سایه دینداری، معنویت و آگاهی پاسداران حقیقی انقلاب اسلامی هستند، نقش‌آفرینی ملت ایران در عرصه‌های گوناگون پاسداری از انقلاب اسلامی و تربیت فرزندان مؤمن، مخلص و با ایمان مظهر اقتدار و صلابت انقلاب اسلامی است.

ملت رشید ایران در دفتری ثبت حماسه و ایثار کرده‌اند که متعلق به سیدالشهدا(ع) است، مردم این کشور همه پاسدار هستند چراکه با وحدت، یکپارچگی و اطاعت‌پذیری از ولایت و رهبری خنثی‌کننده توطئه‌های رنگارنگ استکبار جهانی بوده‌اند و در لحظات خطر نقش پاسداری از انقلاب اسلامی را به نمایش می‌گذارند.

پاسدار شاگرد اول دانشگاه کربلا

آموزگار پاسداران سالار قافله جان، میزبان کاروان شهیدان، الهام‌بخش آزادی، شرف و بزرگواری، امام حسین(ع) است.

پاسدار، جلوه روشن صداقت، ایثار و رهرو رو به خدا و سمت کربلاست، پیامش، پیغام ایثار و فدا کردن جان در راه دین و بذل همه امکانات در مسیر رضایت پروردگار است.

در همه آزمون‌ها و امتحانات الگو و سرمشق پاسدار، سرور و سالار شهیدان، تربیت یافته مکتب حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است و این دانش‌آموخته دانشگاه کربلا پیروز و فاتح تمام عرصه‌ها بوده و درس حرّیت و آزادی را از امام شهید خود به ارث برده است و همواره با آرزوی شهادت زندگی می‌کند.

پاسداران، مردان بزرگ و بی‌ادعایی هستند که در کسب فضائل، گوی سبقت را از دیگران ربوده و در شجاعت  و رشادت از دیگران پیشی گرفته‌اند.

روز پاسدار؛ روز تولد سرمشق پاسداری

روز پاسدار، روز تولد سرمشق پاسداری از دین خدا، پیشوای پاسداران، حسین‌بن علی(ع) است و پاسدار درس‌آموز مکتب آل‌محمد و علی(ع) است.

 پاسدار، عارف است او ره عشق را یافته و خود را جلوه‌ای از یار دیده است، پاسدار می‌داند که پاسداری دین خدا به ایمان و عمل، ولایت و تبعیت و تعهد و تقواست.

پاسدار سخن همیشه جاویدان امام عزیز را که فرمود، "کوشش کنید برادرها! که خودتان را اصلاح کنید و پاسداری از خودتان بکنید"، بر دیده منت می‌نهد و از فرمان آن پیر روشن ضمیر، پیروی می‌کند.

..............................

گزارش از رضا رضوانی

..............................

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول