اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد رودهن:

اساتید جوانان را نسبت به آسیب‏‌های ماهواره‏ آگاه کنند

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: نخبگان و اساتید دانشگاه‏‌ها باید جوانان را نسبت به خطرات و آسیب‏‌های ویرانگر شبکه‏‌های ماهواره‏‌ای آگاه کنند.

اساتید جوانان را نسبت به آسیب‏‌های ماهواره‏ آگاه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏‌الاسلام محمدابراهیم سراج دوشنبه شب در جلسه‏‌ای که با حضور دانشجویان و اساتید در مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد، انواع آسیب‏‌های شبکه‏‌های ماهواره‏‌ای از جمله اخلاقی و سیاسی و ... را مورد بررسی قرار داد.

وی اسلام را دین طرفدار علم دانست و اضافه کرد: در اسلام علم و فناوری باید در خدمت اهداف الهی و انسانی باشد و در راستای سعادت دنیوی و اخروی انسان‏ها قرار داشته باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با بیان اینکه در دنیای کنونی اینترنت و ماهواره در دسترس همه است، اظهار داشت: بیشتر این ابزارها در خدمت قدرت‏‌های استعماری و مادی‏‌گرا قرار دارد و آنها نیز از این راه برای تحقق اهداف نامشروع خود بهره می‏‌برند.

سراج تاکید کرد: با این وجود نخبگان و اساتید دانشگاه‏‌ها باید جامعه و به‌ویژه جوانان را نسبت به خطرات و آسیب‏‌های ویران‌گر این ابزارها آگاه کنند.

وی همچنین به برخی از علل گرایش افراد مختلف به شبکه‏‌های ماهواره‏‌ای بیگانه اشاره کرد و تهدیدات و آسیب‏‌های آن را مورد بررسی قرار داد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام‌‌معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن همچنین تهدیدات شبکه‏‌های ماهواره‏‌ای را به دو بخش سیاسی و فرهنگی تقسیم کرد.

سراج تخریب ناجوانمردانه شخصیت‏‌های بزرگ نظام به‌ویژه رهبر معظم انقلاب، به چالش کشاندن و ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی، تخریب هویت ملی مردم به‌ویژه جوانان، صهیونیسم‏‌باوری، تخریب شخصیت مراجع و روحانیت و ... را از جمله آسیب‏‌های سیاسی شبکه‏‌های ماهواره‏‌ای دانست.

وی از خود بیگانه‌شدن، تغییر در مدیریت خانواده با نزول جایگاه والدین، کاهش اعتماد میان زوج‏‌ها با تعلیم راه‏های خیانت، افزایش مطالبات جنسی حتی به طور غیر متعارف، والدین‏‌ستیزی و عادی‏‌سازی طلاق را از جمله آسیب‏‌های فرهنگی و اجتماعی ماهواره عنوان کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام‌ معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن خاطرنشان کرد: همچنین از بین بردن حیای فردی و اجتماعی، پوچ‏‌گرا بودن، ترغیب به استفاده از مسکرات و روانگردان‏‌ها، کاهش انگیزه ازدواج، ترویج فرهنگ فمینیستی، عادی ساختن سقط جنین، ازدواج با همجنس و ... از دیگر آسیب‏‌های فرهنگی و اجتماعی ماهواره است.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول