اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ذوالنور در شاهرود تاکید کرد

هجمه ماهواره‌ای غرب به ایران/ فرهنگ شهادت بهترین مسیر مقابله با دشمن

خبرگزاری فارس: جانشین سابق نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه پاسداران گفت: غرب از طریق امواج ماهواره‏ای، ما را مورد هجوم قرار می‏دهد و بهترین راه مقابله با دشمن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

هجمه ماهواره‌ای غرب به ایران/ فرهنگ شهادت بهترین مسیر مقابله با دشمن

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام مجتبی ذوالنور پیش از ظهر امروز در نخستین یادواره 43 شهید منطقه بیدآباد شاهرود که به همت حوزه خاتم‏الانبیای سپاه شهرستان شاهرود و ستاد یادواره منطقه بیدآباد و با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و خانواده‏های شهدا در حرم شهدای گمنام شاهرود برگزار شد، گفت: تمام ما روزانه با خرید و فروش ارتباط داریم، از یک کودک گرفته تا تاجر و همه در زمان خرید و فروش موارد معامله را تعیین می‏کنند.

وی بیان داشت: در مورد شهادت که یک امر فیزیکی نیست، خداوند آن را به یک معامله تشبیه کرده و قوانین و موارد این معامله را در آیه 111 سوره "توبه" آورده و چون مالک اصلی خداست، خریدار نخست ذکر شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: نخستین مدال افتخاری که شهید از خدا می‏گیرد، مدال ایمان است و خداوند به شهید "مؤمن" می‏گوید، زیرا خداوند است که از باطن همه خبر دارد و درجه‏ اخلاص افراد را می‏داند.

ذوالنور ادامه داد: اگر ما از هم تعریف می‏کنیم براساس ظواهر است، ولی خداوند تمام مسائل باطن و ظاهر را می‏داند و خداوند به شهید، مؤمن می‏گوید، پس باید بدانیم در چه فضایی قرار داریم.

وی ادامه داد: شهید هر چه دارد، با خدا معامله می‏کند و خدا در قرآن بهشت را ثمره معامله می‏داند.

جانشین سابق نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه پاسداران افزود: قرآن کریم می‏فرماید که "برای جان‏های شما چیزی به جز بهشت نیست و این جان که در زیر برق شمشیر و در میدان جهاد به شهادت می‏رسد، بهشت برای آنها مزد است" و در روایات مختلف نیز در این‌باره سخنان رانده شده است.

ذوالنور با اشاره به حدیثی در مورد مقام شهید گفت: فردی از حضرت علی(ع) در مورد مقام شهید پرسید و امام جواب داد که من همین سئوال را از رسول خدا(ص) پرسیدم و رسول خدا در جواب فرمود که "از زمانی که شهید روی زمین می‏افتد تا موقعی که جان دهد، خدا می‏فرماید آفرین بر این روح پاکی که از بدن خارج شد".

وی خاطرنشان کرد: اگر ما مجلسی برای شهدا می‏گیریم، برای درجات شهید نیست بلکه ما به شهدا نیاز داریم.

این کارشناس سیاسی افزود: در دورانی که همه مظاهر دنیایی، ما را دربر گرفته و به سمت خودش می‏کشد و در دنیایی که سیلاب منجلاب غرب از طریق امواج ماهواره‏ای عزیزان ما را دربر می‏گیرد، فقط شهدا هستند که می‏توانند در این زمان از ما محافظت کنند.

ذوالنور ادامه داد: ما به شهدا نیازمندیم و افرادی که این مجالس را برگزار می‏کنند، ثواب بالایی می‏برند.

جانشین سابق نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: یاد شهداست که در این بیابان خشکیده، با باران خود، ما را نجات می‏دهد و ما ممنون شهدا هستیم که جان خود را فدا کردند و راحتی را برای ما ارمغان آوردند و امروز یادواره‏ آنها ما را کمک می‏کند.

انتهای پیام/ر10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول