اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته علمی همایش مهدویت عنوان کرد

تکاپوی شبکه‌های ماهواره‌ای برای نمایش یک فیلم موهن

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته علمی همایش بین‌المللی دکترین مهدویت از تکاپوی شبکه‌های ماهواره‌ای برای نمایش فیلم موهن دیگری علیه ایران خبر داد.

تکاپوی شبکه‌های ماهواره‌ای برای نمایش یک فیلم موهن

حجت‌الاسلام محمد رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: غرب از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه بعد از پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه به خوبی فهمیده است که برگ برنده شیعه در مقابل غرب معارف غنی اعتقادی آن است از این‌رو تصمیم بر تخریب این مبانی گرفته است.

وی با اشاره به تقلید برخی کشورها از ایران در پخش سریال‌های ماه رمضان گفت: سریال‌های ماه رمضان اثرات خوبی بر جامعه داشته و همین مسئله سبب شده است تا غرب و برخی دیگر از کشورها از آن کپی‌برداری کنند.

دبیر کمیته علمی همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با اشاره به ساخت فیلم الاسباط در سال گذشته عنوان کرد: پس از جریان مقاومت حزب‌الله در منطقه و پیروزی آنها، جهان غرب و عرب سلفی مشکلی را ایجاد کرده و در صدد نابودی بن‌مایه‌ها برآمدند و در سریال موهن الاسباط گفتند چیزی با عنوان اهل‌بیت وجود ندارد و صحابه همان اهل‌بیت هستند.

وی از ساخت سریال موهن دیگری با هدف تخریب اعتقادات شیعه خبر داد و گفت: این سریال موهن در راستای سیر تخریب شیعه ساخته شده که مهم‌ترین رویداد بعد از رحلت پیامبر(ص) و قبل از خلافت حضرت علی(ع) را نشان می‌دهد و کانون آن متوجه شدن اعراب مسلمان به سمت ایران است.

رضایی اظهار کرد: کشورهایی که در منطقه داعیه‌دار قرائت‌های جدید از اسلام هستند وقتی دیدند در برابر راهبرد و اندیشه نرم تشیع و مکتب اهل‌بیت(ع) کاری نکنند عقب می‌افتند، دست به ساخت چنین فیلم‌های موهنی زدند.

دبیر کمیته علمی همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با اذعان به اینکه تشیع پیشرفت خود در تاریخ را مرهون فعالیت‌های نرم است گفت: در حال حاضر مهم‌ترین راهبرد در جهان، نگاه آینده‌نگر با هدف تحقق عدالت جهانی با بن‌مایه‌های دینی و مهدویت است.

وی تاکید کرد: باید راهبرد نرم منسجمی برای دنیای امروز داشته باشیم و بنابراین باید از سنت‌شکنی که در جهان اسلام و غرب به وجود آمده استفاده کرده و معارف ناب اسلام را به آنها ارائه دهیم.

رضایی با تأکید بر فعالیت هوشمندانه و بابصیرت در هدایت جریان بیداری اسلامی گفت: نشر معارف اسلامی باید به صورت پلکانی و تدریجی شکل بگیرد و باید از دست زدن به اقدامات شتاب‌زده و احساسی به طور جد پرهیز کنیم.

وی سلفیت را سبب جمود فکری و انحطاط دانست و عنوان کرد: ما به دنبال آن هستیم که آینده‌نگری و آینده‌گرایی بر مبنای فرهنگ دینی اسلامی را جایگزین سلفیت کنیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول