اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی کاشان خبر داد

تشکیل ستاد حفاظت اجتماعی در کاشان

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی کاشان از تشکیل ستاد حفاظت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

تشکیل ستاد حفاظت اجتماعی در کاشان

علی حاج حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این ستاد هر دو نوع پیشگیری یعنی پیشگیری وضعی و پیشگیری اجتماعی را با همکاری هسته علمی پژوهشی آموزش و پرورش در دست اقدام دارد.

وی سپس به تعریف پیشگیری وضعی و پیشگیری اجتماعی نیز پرداخت و گفت: در پیشگیری وضعی وسیله ارتکاب جرم است اما در پیشگیری اجتماعی انگیزه ارتکاب جرم، سلب می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: علاج واقعه را باید قبل از وقوع آن داشت و به معنای دیگر حفظ جامعه سالم راحت‌تر از جامعه آلوده است چون برای اصلاح یک جامعه آلوده باید هزینه‌های به مراتب بیشتری متحمل شد.

وی افزود: در سند چشم‌انداز 20 ساله کشور صحبتی از پیشگیری جرم به میان نیامده است اما آنقدر مهم است که قانون‌گذار همواره به آن اشاره دارد.

حاج حسنی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر رویکرد مسئولان نیز رویکرد پیشگیرانه است و به جرم و آسیب‌ها توجه ویژه‌ای می‌شود، تصریح کرد: طرح مبارزه با تهاجم فرهنگی با گسترش فرهنگ عفاف حاکی از رویکرد عمومی به‌سوی پیشگیری از وقوع جرم است.

دادستان عمومی کاشان، همچنین با اشاره به بند پنجم اصل 156 قانون اساسی در ارتباط با پیشگیری خاطرنشان کرد: در بند پنجم اصل 156 قانون اساسی اقدام مناسب برای پیشگیری از جرم و اصلاح مجرمان برعهده قوه قضائیه است.

حاج حسنی یادآور شد: در زمان ریاست آیت‌الله شاهرودی در قوه قضائیه توجه ویژه‌ای به این بند از قانون اساسی شد و در دوره مسئولیت آیت‌الله لاریجانی نیز این اهتمام ویژه استمرار پیدا کرد.

وی آموزش و پرورش را نقطه خوبی برای آغاز فرآیند پیشگیری دانست و متذکر شد: همانطور که در زمینه پیشگیری هر چقدر فعالیت شود نتیجه بهتری به‌دست می‌آید در امر سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش به‌عنوان یکی از نهادهای آموزشی و فرهنگ‌ساز نیز می‌تواند ثمرات بسیاری را به‌دنبال داشته باشد. 

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول