اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جامعه مبلّغان اصفهان:

تبلیغ فقط بالای منبر رفتن نیست

خبرگزاری فارس: دبیر جامعه مبلّغان استان اصفهان گفت: وظیفه اصلی جامعه مبلّغان تنها اعزام مبلّغ نیست چرا که اعتقاد ما بر این است که کار تبلیغ تنها به منبر رفتن ختم نمی‌شود.

تبلیغ فقط بالای منبر رفتن نیست

احمد مقیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری انتخابات نخستین مجمع عمومی جامعه مبلّغان استان اصفهان در روزهای اخیر اظهار داشت: این انتخابات با دعوت از تمام اعضای جامعه مبلّغان که در حدود 150 نفر هستند در روز پنج‌شنبه و به منظور تعیین شورای مرکزی آن برگزار شد.

وی ادامه داد: بیش از 90 درصد از مدعوین در انتخابات مجمع حضور یافتند و با کاندیداتوری 41 نفر برای شورای مرکزی در نهایت 11 نفر به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی و سه نفر به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

دبیر جامعه مبلّغان استان اصفهان با بیان اینکه بنده با 88 درصد آرا و 98 رای مأخوذه به عنوان دبیر این جامعه از سوی اعضا انتخاب شدم، گفت: هم‌چنین در این انتخابات 12 نفر دیگر یعنی، حجج‌اسلام حمیدرضا پرورش، غلامرضا شاه‌حسینی، احسان متقی، مرتضی خوش‌نویس‌زاده، محسن رضایی، مصطفی قاسمی، سعید امین‌الرعایا، سیدروح‌الله فیاض و آقایان حمیدرضا امینی و رسول صادقیان به عنوان اعضای اصلی و حجج‌اسلام سیدمحسن موسویان و مهدی منصوری در سمت اعضای علی‌البدل جامعه مبلّغین اصفهان انتخاب شدند.

وی بیان داشت: آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی سخنران این مجمع بود که در مورد بایدها و نبایدهای اقدامات خودجوش در مجمع به ایراد سخنرانی پرداخت.

مقیمی با اشاره به اینکه فلسفه تشکیل چنین جامعه‌ای احساس نیاز پس از انتخابات سال 88 و فتنه در کشور بود، اظهار داشت: از سال‌های 88 تا 90 این جامعه به صورت خودجوش در بین طلاب، روحانیان و اعضای حوزه علمیه اصفهان شکل گرفت و در این سال‌ها نیز اقداماتی را در قالب کلاس‌ و همایش‌ها اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه ضرورت روشنگری برای مردم نسبت به اوضاع داخلی و خارجی و بازخوانی جریان فتنه 88 به ویژه پس از حماسه 9 دی از جمله دلایل تشکیل این جامعه بود، گفت: طلّاب حوزه علمیه پیش از تشکیل این جامعه به صورت غیر رسمی روشنگری‌هایی در این راستا برای مردم داشتند که به منظور سامان‌دهی به چنین اقداماتی، ایده تشکیل جامعه مبلّغان استان اصفهان شکل گرفت و به منصه ظهور رسید.

دبیر جامعه مبلّغان استان اصفهان با اشاره به اینکه تبیین منشور روحانیت حضرت امام خمینی(ره) و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه، ارائه تحلیل‌های سیاسی و اجتماعی در مورد بصیرت هم در حوزه و هم برای مردم از اقدامات این جامعه است، تاکید کرد: وظیفه اصلی این جامعه اعزام مبلّغ نیست چرا که اعتقاد ما بر این است که کار تبلیغ تنها به منبر رفتن ختم نمی‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش فارس که آیا تشکیل این جامعه اقدامی موازی در راستای وظایف سازمان تبلیغات اسلامی حوزه علمیه نیست، افزود: اعزام مبلّغ از سوی این جامعه بیشتر در مناسبت‌هایی صورت می‌گیرد که برای اعزام مبلّغ کم‌تر تدبیر شده است.

وی از مصادیق این ایام را 9 دی و روزهایی مانند دهه فجر دانست و اضافه کرد: در برخی مناسبت‌ها خلأهایی برای تبلیغ وجود دارد که جامعه مبلّغان استان اصفهان با تشکیل خودجوش سعی در غنی کردن این جای خالی دارد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول