اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

جارچیان فرهنگ غنی اردبیل را زیر سؤال بردند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل با انتقاد از جارچیان ورودی در شهر سرعین اعلام کرد که عملکرد آنها سابقه فرهنگ غنی دیار اردبیل را زیر سؤال برده است.

جارچیان فرهنگ غنی اردبیل را زیر سؤال بردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو عصر امروز در جلسه کارگروه گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: هر چند در دو سال گذشته سعی شد تا جلوی فعالیت جارچیان به ویژه در ورودی شهر سرعین گرفته شود اما همچنان این معضل آفت و آسیبی برای صنعت گردشگری و توریسم استان اردبیل است که یک ذهنیت بد نیز در افکار و اندیشه‌های گردشگران و مسافران ورودی به شهر سرعین می‌گذارد.

وی با اظهار تأسف از برخی حرکات ناشایست جارچیان در استقبال ناجور از مسافران و گردشگران شهر سرعین در ورودی این شهر تصریح کرد: گلایه‌های متعددی در این زمینه وجود دارد که انتظار می‌رود با همت دسته جمعی مسئولان و متولیان و صاحبان هتل‌ها و خانه‌های استیجاری این مشکل برطرف شود.

بیگدلو حادثه تأسف‌بار و تلخ فوت یک کودک چهار ساله بر اثر ورود یکباره به مسیر اصلی گذر خودروها خاطرنشان کرد: این‌که در کشورمان سالانه بیش از عملیات تروریستی در عراق در جاده‌های کشور کشته و تلفات جاده‌ای داریم جای نگرانی و تأسف است که در این زمینه دولت در قالب ماده 163 قانون برنامه پنجم توسعه تلاش می‌کند تا هر سال 10 درصد تلفات جاده‌ای را کاهش دهد که امیدواریم در این زمینه توفیق مناسب به دست آید.

این مسئول اضافه کرد: هر چند وجود مراکز اقامتی و هتل در شهر سرعین در وضعیت عادی حتی بیش از سرانه جمعیت 5 هزار نفری این شهر است اما هرگز پاسخگوی 500 هزار مسافر و گردشگر نیست و به همین دلیل سرریز این جمعیت در پیاده‌روها و حتی رفوژها چادرزنی کردند که خطرات مختلفی را نیز به همراه دارد که مرگ کودک چهار ساله در خیابان اصلی سرعین از جمله این مشکلات است.

وی در ادامه بیان کرد: چنین اتفاقات ناگوار ذهنیت عمومی را نسبت به شهر سرعین و گردشگری در این منطقه تیره و تاریک می‌کند که ما باید در احداث و تکمیل کمپینگ‌های گردشگری برای حضور ایمن گردشگران به دنبال راه چاره باشیم.

به گزارش فارس، معاون عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: این کار تنها وظیفه شهرداری سرعین نیست چراکه شهرداری سرعین خارج از توان پرسنلی خود قادر است رفت و روب شهری و جمع‌آوری زباله در حجم بسیار بالا را انجام دهد که در سایر امور نیاز است دستگاه‌های کمک‌کننده به یاری شهرداری سرعین بیایند.

بیگدلو با یادآوری اینکه اعتقاد داریم مجموعه شهرداری سرعین از لحاظ درآمدزایی با مشکلی روبه‌رو نباشد، گفت: از طریق توسعه صنعت توریسم در این شهر می‌توان حتی چند برابر پرداختی حقوق پرسنل و کارگران در شهرداری سرعین درآمدزایی کرد که در این باب باید راهکارها و طرح‌های واقعی ارائه شود.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که در تکمیل کمپینگ گردشگری بخش خصوصی سرعین مشکلات و موانع به سرعت در حال برطرف شدن است، افزود: ما در شهر سرعین از سرمایه‌گذارانی که در صنعت توریسم قصد سرمایه‌گذاری داشته باشند، حمایت می‌کنیم و به یقین سودآوری آنها را نیز تضمین می‌کنیم.

در این جلسه شهردار سرعین نیز در سخنانی با اشاره به نزدیکی فصل تابستان از آغاز طرح خانه تکانی در این شهر توریستی خبر داد.

توحید دنیایی تصریح کرد: این طرح با هدف آماده‌سازی شهر برای حضور گردشگران و مسافران اجرا شده که در این طرح واحدهای مختلف شهرداری به صورت ضربتی به نظافت عمومی شهر، رفع نواقص و مشکلات از جمله سرویس‌های بهداشتی، پارک‌ها، جوی‌ها، آبروها، ترمیم و رنگ‌آمیزی جداول و مبلمان شهری و اصلاح روشنایی معابر و پارک‌ها اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: نصب هشت دستگاه آلاچیق در ورودی شهر برای استراحت مسافران، خرید و نصب وسایل بازی پارک کودکان، نصب تابلوهای راهنما و همچنین اصلاح در برخی پیاده‌روها از اقداماتی است که شهرداری در ماه‌های اخیر موفق به انجام آن شده است.

دنیایی برای جلوگیری از سد معبر در ایام تابستان از تمهیدات ویژه خبر داد و اضافه کرد: سد معبر عامل ترافیک و تجاوز به حق و حقوق شهروندان است و شورای شهر و شهرداری با عوامل آن برخورد جدی می‌کنند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول