اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

فرهنگ غنی اسلام کمتر تعریف و تبیین شده است

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: با وجود فرهنگ غنی اسلام این امر در اجتماع به شکلی عملی و اجرایی کمتر تعریف و تبیین شده است.

فرهنگ غنی اسلام کمتر تعریف و تبیین شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد پژمان عصر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره محصولات فرهنگی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور که در تالار کوهسنگی مشهد برگزار شد اظهار داشت: آنچه که از مسئولان فرهنگی توقع می‌رود این است که دستگاه متولی حداکثر توان خود را در تقویت عرصه‌های فرهنگی جامعه بکار گیرند.
شهردار مشهد افزود: در عرصه فرهنگی کشور وجود فرهنگ ناب اسلامی می‌تواند نقش بسزایی در فرهنگ جامعه داشته باشد امری که متاسفانه هنوز از آن در جامعه به صورت عملی و اجرایی استفاده نشده است.
پژمان توجه به آثار جمعی در اجرای کارهای فرهنگی را مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از نواقصی که در اجرای کارهای فرهنگی با آن سر در گربیان هستیم نبود کارهای جمعی در اجرای کارهای فرهنگی است.
شهردار مشهد ادامه داد: تعامل و همکاری در اجرای کارهای فرهنگی و برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف نقش بسزایی دارد.

*پرهیز از موازی‌کاری در امور فرهنگی
وی خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل در کارهای فرهنگی به معنای موازی‌کاری نیست و در این راستا همه مسئولان فرهنگی باید در امتداد یکدیگر به برنامه‌ریزی برای کارهای فرهنگی بپردازند.
وی افزود: شهرداری مشهد تنها در جایی اقدام فرهنگی می‌تواند اثربخش باشد که در آن یک انطباق فرهنگی با شرایط جامعه لحاظ شود و بر این اساس دلیل ندارد در جایی که یک اقدام موثر فرهنگی شکل گرفته است، در جایی دیگری این امر تنها و به واسطه خلق اثر فرهنگی دوباره کاری شود.

*اقدامات فرهنگی به صورت پراکنده است
شهردار مشهد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به توصیه رهبری در ارتباط با توجه به مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: آنچه که در امور فرهنگی محسوس است انجام اقدامات پراکنده و یا سیاست‌گذاری نشده است.
شهردار مشهد افزود: تولید محصولات فرهنگی مهم است امام در این میان نباید تنها به تولید محصول فرهنگی و ارائه آن به جامعه توجه داشت.
پژمان تاکید کرد: آنچه که مسلم است در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی باید به اقدامات برجسته شکل گرفته در گوشه و کنار کشور توجه کرد و در نهایت از محصولات برجسته ارائه شده در کشور منشور فرهنگی تهیه کرد.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: تهیه این منشور که بر مبنای اطلاعات موجود در عرصه فرهنگی کشور است می‌تواند به عنوان یک سند در برنامه‌های فرهنگی استفاده شود.
پژمان درادامه به خرده فرهنگ‌های شکل گرفته در شهر های کشور اشاره کرد و گفت: مسائل فرهنگی در عرصه ملی دارای یک کلّیت است اما در این راستا و به منظور برنامه‌ریزی در عرصه‌های فرهنگ شهری  توجه به خرده فرهنگ‌های موجود در شهرها نیز امری مهم و ضروری است.

*در عرصه فرهنگی نمی‌توان نسخه واحدی پیچید
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائل مهم در عرصه فرهنگی توجه به تغییرات گسترده فرهنگی است که بر این اساس و در عرصه فرهنگی نمی‌توان یک نسخه واحد پیچید.
وی ادامه داد: موضوعات فرهنگی در حال تغییر و تحول هستند و اگر امروز در عرصه فرهنگی اقدام موثری شکل می‌گیرد بدان معنا نیست که دیگر نیاز به پرداختن به این موضوع نیست.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول