اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد:

خلق آثار هنری متأثر از فرهنگ غنی اسلامی است

خبرگزاری فارس: معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بستر خلق آثار هنری در تمام استان‌های کشور بستری متأثر از فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی است.

خلق آثار هنری متأثر از فرهنگ غنی اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط ‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی حمید شاه‌آبادی در مراسم افتتاحیه هفته هنر استان مرکزی که 21 دی ‌ماه در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد با اشاره به اینکه استان مرکزی دهمین استانی است که هفته هنر را در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌کند، اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیاری در هفته هنر نهفته است که از آن جمله می‌توان به معرفی هنر هر استان به سایر هموطنان اشاره کرد.
وی تصریح کرد: محدود شدن هفته هنر به بازه زمانی پنج روزه اگر چه یک خلأ است و ممکن است در عرصه معرفی هنر استان حق مطلب ادا نشود ولی باید از این فرصت محدود نیز حداکثر استفاده را در زمینه معرفی جایگاه هنر استان به‌کار گرفت.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه لازمه هنر برخورداری از اندیشه زیبا و تفکر نوین است، اظهار کرد: امروز آثار هنری ما نیاز به توجه بیشتر به اندیشه و تفکر دارد چرا که تفکر لازمه هنر است و اگر هنری بخواهد ماندگار شود باید در درون خود اندیشه زیبا داشته باشد.
شاه‌آبادی با تاکید بر اینکه آثاری که بدون تفکر و اندیشه باشد ماندگاری ندارد، خاطر‌ نشان کرد: ضرورت دارد در طرح آثار هنری خود اندیشه‌محور بوده و جهت‌گیری سریع در آنها داشته باشیم.
وی با بیان اینکه بستر خلق آثار هنری در تمام استان‌های کشور بستری متأثر از فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی است، تصریح کرد: از آنجا که آثاری که در محدوده استانی و شهرستانی خلق می‌شود در یک بستر مفهومی نزدیک‌تر با فضای فرهنگی شکل می‌گیرد طبیعتا برای مخاطب ماندگاری بیشتری دارد، بر این اساس رویکرد ما در جامعه هنری باید به سوی تفکر و اندیشه و جهت‌گیری آثار هنری به سوی حق و کمال باشد.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نکته‌ای که هنرمندان باید به آن توجه کنند ضرورت مخاطب‌شناسی است، ولی امروز ‌به دلیل اندیشه موهوم هنر برای هنر موضوع توجه به مخاطب و مخاطب‌شناسی کاهش یافته است.
شاه‌آبادی اظهار کرد: اگر به مخاطب‌شناسی اهمیت ندهیم از منشا حقیقت هنر دور می‌شویم، از این رو اثر هنری ما اول نیازمند مخاطب بومی است و نیاز ما برای تولید آثاری که رویکرد و مخاطب بومی داشته باشند بسیار زیاد است، لذا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از آثاری که به مقوله مخاطب‌شناسی بها می‌دهند حمایت کند.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به مخاطب جهانی، گفت: خاستگاه تولید هنر باید تولید هنر بومی باشد، اما نگاه برای مخاطب جهانی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و از آنجا که جهان امروز تشنه معنویت و خسته از اندیشه‌های سکولار و باطل است به وسیله هنر می‌توان این مفاهیم و اندیشه را بیان کرد.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد در پایان، خاطر نشان کرد: هفته هنر می‌تواند نگاه هنرمندان استان‌های مختلف کشور را به سمت نیازهای واقعی متمایل کند و آنها را از نگاه‌های پوشالی، اندیشه‌های دروغین و خواسته‌های ظاهری دور کرده و حقیقت را بهتر و بیشتر برای هنرمند نشان دهد.
هفته هنر استان مرکزی از 21 تا 25 دی‌ ماه در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول