اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان زنجان:

بسیج یک جریان فرهنگی بسیار غنی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بسیج سازندگی گفت: بسیج یک جریان فرهنگی بسیار غنی است.

بسیج یک جریان فرهنگی بسیار غنی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت قصابی بعد از ظهر امروز در همایش ایجاد فرصت‌های شغلی با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهم در کشور و از دغدغه‌های جوانان بحث اشتغال است، اظهار داشت: فرصت‌های شغلی زیادی در استان وجود دارد اما، به دلیل فرهنگ غلطی که در جامعه ما وجود دارد همه منتظر کار اداری هستند برای همین معضل بیکاری در جامعه وجود تمام نمی‌شود.
وی با بیان اینکه تولید اشتغال با استفاده از طرح‌های بزرگ مقیاس مستلزم هزینه زیاد است، افزود: با ایجاد خوشه‌های تولیدی می‌توان تا حدودی از معضل بیکاری کم کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در کشورهایی مثل چین و هند با استفاده از سیستم تولید در قالب خوشه‌سازی به نتایج خوبی رسیده‌اند، افزود: ما نیز برای رسیدن به جامعه بدون بیکار باید از همه ظرفیت‌ها در راستای ایجاد اشتغال استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیکاری در جامعه به ویژه در بین فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌ها موج می‌زند، خاطرنشان کرد: امکانات و سرمایه انسانی که می‌تواند به بهترین شکل مورد استفاده قرار گرفته و توسعه کشور را به دنبال داشته باشد راکد مانده است.
قصابی با اشاره به اینکه مدت دو سال است که خوشه‌سازی در کشور آغاز شده و در حال اجرا است، یادآور شد: امسال خوشه‌سازی در قالب اشتغال خانگی در دستور کار دولت قرار گرفته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه خوشه‌سازی در قالب اشتغال خانگی با استفاده از امکانات محلی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: پرورش قارچ خوراکی چند سال پیش در دو بخش واحد بزرگ و در قالب خوشه‌سازی در کشور عملیاتی شد که روش خوشه‌سازی آسان‌تر بوده اعتبار کمتری نیاز داشته و زودتر هم به نتیجه رسید و هم سود بیشتری برای تولید کننده داشت.
وی افزود: خوشه‌سازی در ایجاد اشتغال و کسب و کار در کشور تاثیر بسزایی داشته و سبب افزایش ارزش افزوده می‌شود.
قصابی ادامه داد: ابزارهای لازم در خوشه‌سازی گروهی به‌عنوان پشتیبان و افرادی که به کمک پشتیبان‌ها هستند به فعالیت می‌پردازند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در کشور ترکیه همه تولیدات مرغداری‌ها از طریق همین شرکت‌های پشتیبان به دست می‌آید، تصریح کرد: پرورش شتر مرغ، ماهیان زینتی، زنبور عسل، گیاهان دارویی، پرندگان زینتی، کشت سیر، زعفران، محصولات گلخانه‌ای و پرورش قارچ از جمله محصولاتی هستند که در قالب خوشه‌سازی می‌توانند منجر به ایجاد اشتغال شوند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول