اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان البرز:

مهم‌ترین وظیفه ستاد دیه کمک به زندانیان جرایم غیرعمد است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: مهم‌ترین وظیفه ستاد دیه کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است.

مهم‌ترین وظیفه ستاد دیه کمک به زندانیان جرایم غیرعمد است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی دادگستری استان البرز، محمدصادق مهدوی‌راد با اعلام این مطلب افزود: ستاد دیه همسو با دیگر نهادهای حمایتی، رسالت کمک به نیازمندان آبرومندی را به عهده دارد که به دلیل عوامل مختلف به صورت ناخواسته دچار مشکل شده‌اند.
وی اظهار داشت: انجمن حمایت از خانواده زندانیان در کنار ستاد دیه، می‌تواند حلقه‌های خدمت رسانی بهتر را به زندانیان و خانواده آنها تکمیل کند و مشارکت سایر نهادهای مردمی نیز می‌تواند راه رسیدن به این مهم را هموار نماید.
مهدوی راد همچنین با اشاره به قانونمند بودن فعالیت‌های ستاد دیه یادآور شد: به استناد ماده 104 قانون بودجه که در آن کمک به زندانیان نیازمند با محکومیت‌های مالی اشاره شده، ستاد دیه را به رسمیت شناخته است.
وی بیان داشت: پس از رسمیت این ستاد، دستاوردهای مهمی حاصل شد که می‌توان به تصویب قانون اجباری شدن بیمه شخص ثالث اشاره نمود که تاکنون نیز نتایج بسیار خوبی در پی داشته است .
بنابراین گزارش مدیرکل زندان‌های استان البرز نیز ضمن اشاره به تاریخچه تشکیل ستاد دیه کمک به زندانیان جرائم غیرعمد گفت: این ستاد عملا از سال 1367توسط شهید والامقام سید اسدالله لاجوردی رئیس وقت سازمان زندان‌ها تشکیل شد و از آن به بعد با تصویب آیین‌نامه اجرای آن به مدیرعاملی آقای جولایی رسمیت یافت و تاکنون اقدامات شایسته‌ای، به ویژه تعامل با دولت و مجلس صورت گرفته است.
سید ابوالقاسم علوی افزود: اساسنامه ستاد همچنین در دو بخش آیین‌نامه، تأسیس شعب ستاد در استان‌ها و مجموعه مقررات داخلی همچون شناسایی مددجویان واجدالشرایط، تخصیص وام، تسهیلات و سایر امور داخلی تهیه شده است .
در این گزارش همچنین آمده است، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کرج هم با تشریح اهداف ستاد دیه و ارتباط آن با سایر نهادهای حمایتی گفت: آنچه که در ستاد دیه به آن توجه شده است نوع دوستی و کمک به افراد دردمندی است که ناخواسته دچار مشکل شده و خود به تنهایی قادر به حل آن نیستند.
علی فرهادی افزود: یکی از این اقشار زندانیان آبرومندی هستند که به دلیل عجز از پرداخت دیون خود در حق شاکی راهی زندان می‌شوند که هم مددجو و خانواده وی تحت تاثیر این امر دچار مشکلات فراوان می‌شوند.
وی اظهار داشت: انجمن حمایت از خانواده زندانیان در کنار ستاد دیه استان می‌توانند حلقه‌های تکمیلی یکدیگر شوند زیرا هردو نهاد مردمی هستند که نهادهای دولتی نیز در آنها ایفای نقش می‌کنند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول