اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم خبر داد

افزایش باند خط ارتباطی PTMP در اداره کل ثبت احوال استان قم

خبرگزاری فارس: معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم از افزایش باند خط ارتباطی PTMP به منظور تسهیل در ارائه خدمت‌رسانی به ارباب رجوع در استان قم خبر داد.

افزایش باند خط ارتباطی PTMP در اداره کل ثبت احوال استان قم

جواد ادیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از برقراری ارتباط فیبر نوری اداره کل ثبت احوال استان در تبادل مکاتبات بین اداری شبکه دولت خبر داد و گفت: این پروژه با هدف ایجاد شبکه مخابراتی با ضریب اطمینان بالا برای کاربردهای اتوماسیون اداری، مانیتورینگ، ویدئو کنفرانس، بالا بردن کیفیت بهره‌برداری و استفاده از سیستم‌های مخابراتی به منظور توسعه خدمات الکترونیکی ایجاد شده است.

وی افزود: تسهیل و تسریع در ارائه خدمات‌رسانی به ارباب رجوع، انجام تراکنش‌ها، افزایش کیفیت و پایداری ارتباط، افزایش و عدم محدودیت پهنای باند‌، افزایش سرعت انتقال و امنیت تبادل داده‌ها از جمله مزایای استفاده از فیبر نوری است.

ادیم ادامه داد: در حال حاضر برقراری ارتباط فیبر نوری در اداره کل ثبت احوال استان قم اجرایی شده و همچنین اداره ثبت احوال شهرستان قم نیز جزو برنامه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات این اداره کل در سال جاری است.

معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم در ادامه تصریح کرد: شبکه فیبر نوری به دلیل برقراری ارتباط پر سرعت و قابل اطمینان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بسترسازی برای ارتقای سیستم‌های اتوماسیون اداری- مالی، تسریع در توسعه خدمات و دولت الکترونیک را از دیگر اهداف اجرای این پروژه برشمرد.

ادیم در ادامه از افزایش باند خط ارتباطی PTMP در اداره کل ثبت احوال استان قم خبر داد و خاطر نشان کرد: طرح افزایش پهنای باند خط ارتباطی PTMP مابین اداره ثبت احوال شهرستان قم و سازمان ثبت احوال کشور صورت گرفته است.

معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم یادآور شد: با توجه به ارتباط آنلاین با سازمان ثبت احوال کشور و اجرای مکانیزه امور سجلی در اداره ثبت احوال شهرستان قم از طریق این ارتباط و خط PTMP، پهنای باند این خط ارتقا پیدا کرده و دو برابر شده است.

وی تسهیل و تسریع در ارائه خدمات‌رسانی به ارباب رجوع، افزایش سرعت دسترسی به سامانه الکترونیکی استعلام هویت و ... را از جمله مزایای افزایش پهنای باند در استان قم عنوان کرد.

ادیم افزود: ارسال اطلاعات پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی از طریق خط PTMP به سازمان ثبت احوال کشور، افزایش سرعت ارسال اسناد آرشیو الکترونیکی به سازمان مرکزی به منظور بارگذاری در مرکز داده و پیشرفت هر چه بیشتر پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی استان نیز از دیگر امتیازات این طرح است.

معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم تصریح کرد: افزایش سرعت بهره‌برداری از اسناد بارگذاری و نهایی شده پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی و دسترسی مکانیزه به اسناد هویتی از دیگر مزایای اجرای این پروژه در استان قم خواهد بود.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول