اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجستان:

توجه به اعیاد مذهبی سدی در مقابل ترویج اندیشه‌های منحرف است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجستان گفت: توجه به اعیاد مذهبی از اثرات سوء ترویج اندیشه‌های منحرف همانند سدی جلوگیری می‌کند.

توجه به اعیاد مذهبی سدی در مقابل ترویج اندیشه‌های منحرف است

محمدحسن ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: توجه به اعیاد مذهبی در ایران به صورت جدی مانند قرار دادن تعطیلی به این مناسبت‌ها محدود به بعد از انقلاب ‌اسلامی است.

امام جمعه بجستان افزود: اینکه ما بخواهیم عید نوروز را با عید مبعث و یا سایر اعیاد مذهبی مقایسه کنیم قیاس بی‌اعتباری انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: سابقه بزرگداشت عید نوروز که اتفاقاً در جایی در احادیث نیز آمده در ایران به حدود 2000 سال پیش باز می‌گردد در صورتی ‌که بزرگداشت اعیاد مذهبی به ویژه مبعث به حدود 35 سال در ایران و آن هم پس از انقلاب اسلامی ایران محدود می‌شود.

ایزدی در ارتباط با اینکه بی‌توجهی مسئولان فرهنگی به مناسبت‌هایی مثل مبعث اثرات سوء زیادی در پی خواهد داشت، اظهار کرد: یکی از این اثرات ترویج اندیشه‌های منحرف در فضای جامعه است.

امام جمعه بجستان با بیان اینکه بعد از انقلاب کارکرد رسانه‌ها در ترویج دین اسلام و مناسبت‌های آن بسیار پررنگ بوده ‌است، ادامه داد: برای بیشتر شدن این اثر باید همه برنامه‌ها متداوم و هم‌سو باشند.

ایزدی با اشاره به این مطلب که جوانان توده بسیار حساس و آسیب‌پذیری هستند، خاطرنشان کرد: نسبت به جوانان اهداف باید تغییر کند و  برای ترویج و تبلیغ برای این قشر ایده‌های کهنه را عوض کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن همواره در صدد توطئه‌چینی برای فرهنگ اسلامی ایران و ایرانیان بوده‌ است، خاطرنشان کرد: با تمام این وجود خیلی راه رفته‌ایم و کارهای بسیار خوبی انجام داده‌ایم.

امام جمعه بجستان با اشاره به این سخن مقام رهبری که نگاه به خوبی‌ها سبب شکست دشمنی‌ها است، تاکید کرد: با اینکه نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت زیادی داشته‌ایم ولی باز هم نیاز به کار بیشتر و کاربردی کردن آموخته‌ها است.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول