اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم:

آموزه‌های امام کاظم(ع) زمینه‌ساز جلوگیری از انحرافات است

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: بهره‌مندی از آموزه‌های موسی بن جعفر(ع) از گسترش انحرافات اخلاقی، فرقه‌ای و نظری جلوگیری می‌کند.

آموزه‌های امام کاظم(ع) زمینه‌ساز جلوگیری از انحرافات است

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: موقعیت‌های علمی که در دوران امام صادق(ع) به وجود آمده بود زمینه گسترش علوم شیعی در دوران پیشوای هفتم شیعیان را فراهم کرد.

وی با اشاره به ترویج فرقه‌های مختلف در دوران امام موسی کاظم(ع) گفت: امام موسی کاظم(ع) برای مبارزه با فرقه‌ها و انحرافات جلسات بحث، مناظره و گفت‌وگو را برپا می‌کرد و احادیثی که امروز از حضرت به یادگار مانده نشان‌دهنده قدرت علمی این امام بزرگوار است.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطر نشان کرد: امام موسی کاظم(ع) سال‌های فراوانی در زندان بود، ولی با وجود همه‌ سختی‌ها و مشقت‌ها، اکنون احادیث این امام بزرگوار به طور گسترده در اختیار ما قرار دارد و از آموزه‌های آنها استفاده می‌کنیم.

وی به دیگر شرایط دوران پیشوای هفتم شیعیان اشاره کرد و گفت: دوران امامت این امام بزرگوار دوران سختی بود و اکنون مجموعه‌ای مجزا برای سخنان حضرت نداریم و همه احادیث این امام همام به طور پراکنده در کتاب‌هایی مانند بحارالانوار وجود دارد.

عظیمی تصریح کرد: احادیث زیبا و ارزشمندی درباره مباحث و شئون تربیتی از این امام بزرگوار وجود دارد که می‌تواند زمینه جلوگیری از انحرافات را فراهم کند.

وی یادآور شد: اگر آموزه‌های موسی بن جعفر(ع) در زندگی ما جاری شود، امروز کمتر به انحرافات اخلاقی، فرقه‌ای و نظری دچار می‌شویم.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به ویژگی شاخص امام موسی کاظم(ع) گفت: پیشوای هفتم شیعیان همواره در زمینه خشم و غضب بر خود مسلط می‌شدند و تاکید بر حسن خلق و نکات اخلاقی از جمله مطالب مطرح شده در احادیث این امام بزرگوار است.

وی یادآور شد: امام موسی کاظم(ع) نقش فراوانی در زمینه بیداری افکار خفته و انسان‌هایی که گرفتار بودند ایفا کرد و اگر این رفتار حضرت را سرلوحه قرار دهیم در دوران کنونی مؤثر است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول