اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

جریان انحرافی اصلا وزنی ندارد/ باید جلوی فساد آن را گرفت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: جریان انحرافی اصلاً وزنی ندارد بلکه ما خودمان این بادکنک را باد می‌کنیم؛ باید جلوی قدرت، فساد و دست‌اندازی آن را بگیریم.

جریان انحرافی اصلا وزنی ندارد/ باید جلوی فساد آن را گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کشور، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در دیدار با ائمه جماعات ارومیه درباره نحوه برخورد با جریان انحرافی اظهار کرد: جنس جریان انحرافی فرهنگی و اعتقادی است و راه برخورد با جریان انحرافی راهنمایی و آگاهی‌بخشی است و حتماً مقوله فرهنگی را نمی‌توان از راه دیگر حل کرد و از همان مجرایی که ضلالت وارد می‌شود هدایت هم باید از همان مجرا باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه الآن خیلی روشنگری می‌شود، افزود: نباید به این جریان اهمیت داد ولی آنجا که به بیت‌المال دست‌اندازی می‌شود باید راهش را بست و برخورد شود که برخورد هم شده است.

پورمحمدی ادامه داد: نکته دیگر این است که برخی اوقات بزرگنمایی می‌شود و به آنان توهم دست می‌دهد، این حساسیت‌های زیاد موجب خودبرجسته‌سازی می‌شود وگرنه این جریان اصلاً وزنی ندارد، ما خودمان این بادکنک را باد می‌کنیم؛ باید جلوی قدرت، فساد و دست‌اندازی آن را بگیریم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: اما گاهی اوقات شاهد هستیم برخی جریان مبارزه با فساد را برجسته نمی‌کنند؛ خطاب من به این دسته از افراد این است شما که این همه از جریان انحرافی سخن می‌گویید چرا مبارزه با فساد را مطرح نمی‌کنید.

وی تصریح کرد: این در حالی است که جریان انحرافی ارزشی نداشته و عددی نیست، این جریان با فرهنگ غنی ما کاری نمی‌تواند انجام دهد، شاه با این همه طمطراق خود نتوانست هیچ کاری کند حال اینها چه وزنی دارند.

پورمحمدی با اشاره به حضورش در صحن غیرعلنی مجلس بعد از کشف فساد بانکی اخیر گفت: هنگام سخنرانی‌ام درباره فساد بانکی اخیر یکی از دوستانی که خیلی شعار جریان انحرافی نیز می‌دهد طی یادداشتی مرا متهم به سیاسی‌کاری کرد، من همان جا یادداشت او را برای نمایندگان خواندم و اعلام کردم که باید با فساد برخورد کرد.

وی تصریح کرد: اینکه مبارزه با فساد، سیاسی تلقی شود، نگران‌کننده، ویرانگر و جامعه را به تباهی می‌برد، از کسانی که معتقدند برخورد با فساد بانکی اخیر سیاسی است درخواست می‌کنم بین مردم بروند و ببینند که مردم چقدر در این زمینه دغدغه دارند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: طبق نظرسنجی مرکز افکارسنجی سازمان بازرسی کل کشور، بیش از 90 درصد از مردم جلسات این دادگاه را دنبال کرده و در جریان آن هستند و این نشان می‌دهد که مردم خواستار برخورد با فساد هستند.

دشمن اقتصاد نظام را نشانه گرفته است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه دشمن به‌خاطر دلایل مختلفی اقتصاد نظام ما را نشانه گرفته است، گفت: دلیل اول این است که ما برای مقابله و دفاع در حوزه نظامی به خود متکی هستیم.

وی افزود: در حوزه نظامی هم از لحاظ آموزشی و هم صنایع نظامی وابستگی نداریم و در حوزه فرهنگ نیز درست است که به ما حمله می‌کنند ولی ابزار مقاومت در اختیار ما است.

پورمحمدی ادامه داد: در حوزه سیاست قدرت مانور داریم، اما در بحث اقتصادی، اقتصاد کشوری مانند ایران الزاماً باید با دنیای بیرون داد و ستد داشته باشد مثلاً ما باید نفت خود را به کشورهای دیگر عرضه کنیم و یا ناگزیر به حمل‌ونقل بین‌المللی هستیم، شرکت‌های بین‌المللی باید کالاهای ما را بیمه کنند اما آنان اجازه این امور را نداده و حتی به بانک‌های خود فشار می‌آورند که با کشورمان کار نکنند.

وی ادامه داد: در موضوع اقتصاد چون به ارتباط با خارج نیاز داریم می‌توانند به ما فشار وارد کنند البته ما در اقتصاد کمی بی‌تدبیری نیز کرده‌ایم؛ ضعف تدبیر و تصمیم‌گیری‌های اشتباه سبب تحریک آنان شده است.

پورمحمدی افزود: از سوی دیگر هر چند ما شعار دادیم که انقلاب ما فرهنگی است ولی صراحتاً اعلام کردیم که هیچ‌گاه از رفاهیات و پیشرفت کشور غافل نیستیم، اینها می‌دانند که انقلاب ما زمانی جلا و صیقل پیدا می‌کند که در عرصه زندگی مردم هم موفق باشیم.

وی گفت: هسته و مغز انقلاب ما فرهنگی است ولی پوسته‌ای دارد که با رشد و توسعه اقتصادی کشور جلا پیدا کرده و مغز خود را خوب نشان می‌دهد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: باید نشان دهیم اقتصاد ما پیشرفته است و در جامعه ما رفاه افزایش پیدا کرده است، آنان هم این مسئله را درک کردند و به این خاطر در حوزه اقتصاد به ما فشار می‌آورند.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول