اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مرند در مجلس:

دلالان سود حاصله کشاورزان مرندی را برداشت می‌کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: بیشتر سود حاصله از محصولات کشاورزی را دلالان برداشت می‌کنند.

دلالان سود حاصله کشاورزان مرندی را برداشت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، محمد حسن‌نژاد بعدازظهر امروز در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه شهرستان مرند با اشاره به اینکه در منطقه مرند و جلفا 45 هزار هکتار زمین برای کشاورزی موجود است که اگر مشکل آب کشاورزی این زمین‌ها از طریق انتقال و پمپاژ آب رودخانه ارس حل شود برای 46 هزار نفر نیز ایجاد اشتغال فراهم خواهد شد.

وی افزود: در شهرستان‌های مرند و جلفا زمینه‌های مساعدی برای توسعه صنعت و کشاورزی موجود است و مرند از نظر کشاورزی و جلفا از نظر صنعتی می‌توانند گام‌های موثری را در اقتصاد منطقه و ایجاد اشتغال پایدار فراهم کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم، جلوگیری از قطعه قطعه کردن زمین‌های کشاورزی و هدر رفتن آب‌های کشاورزی در کنار حذف دست واسطه‌ها با توجه به اینکه شهرستان مرند از نظر تولید زردآلو، زعفران، پسته و گوجه‌فرنگی نیز رتبه نخست را در کشور و استان دارد، باید اولویت جهاد کشاورزی باشد.

وی اضافه کرد: متاسفانه به‌علت نبود بسته‌بندی‌های مدرن و اصولی در منطقه بیشتر محصولات به‌صورت تازه‌خوری به بازار عرضه می‌شود که سود آنها نیز به جیب واسطه‌ها می‌رود.

حسن‌نژاد گفت: خارج شدن از سیستم سنتی، مکانیزه کردن طرح‌های کشاورزی، ایجاد کارخانه‌های فرآوری بسته‌بندی و صنایع تبدیلی در کنار جذب سرمایه‌گذار می‌تواند برای ایجاد بسترهای موجود اشتغال پایدار و توسعه اقتصاد در منطقه نقش مهمی داشته باشد. 

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول