اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی آبیک:

برداشت جو از مزارع آبیک آغاز شد

خبرگزاری فارس: معاون جهاد کشاورزی آبیک از آغاز برداشت محصول جو در این شهرستان خبر داد.

برداشت جو از مزارع آبیک آغاز شد

بیژن لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: سطح زیر کشت جو در شهرستان آبیک 4 هزار هکتار است که سالانه 18 هزار تن محصول جو از مزارع این شهرستان برداشت می‌شود.

وی سطح زیر کشت کلزا را 50 درصد و بیش از 60 درصد تولید استان قزوین ذکر کرد و افزود: عملکرد محصول کلزا در واحد سطح بالاتر از میانگین سایر شهرستان‌های استان قزوین است.

این مسئول میزان سطح زیر کشت کلزا را 2 هزار و 500 هکتار عنوان کرد و گفت: سالانه 5 هزار و 300 تن کلزا از مزارع شهرستان آبیک برداشت می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی آبیک سطح زیر کشت ذرت را 10 هزار متر مربع اعلام کرد و افزود: سالانه 670 هزار تن ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای برداشت می‌شود که در هر هکتار 55 تن ذرت علوفه‌ای و 12 تن ذرت دانه‌ای تولید می‌شود.

لطفی بیان کرد: در 26 واحد فعال گلخانه‌ای شامل سبزی، صیفی و توت فرنگی در زمینی به مساحت 12 هزار و 500 هکتار هزار و 900 تن محصول تولید می‌شود.

وی تعداد واحدهای فعال گل و گیاه زینتی را پنج واحد ذکر کرد و افزود: سالانه 500 هزار گلدان گل و گیاه در شهرستان آبیک تولید می‌شود.

آبیک به قطب پرورش قارچ تبدیل می‌شود

معاون جهاد کشاورزی آبیک در ادامه گفت‌وگو اظهار کرد: با توجه به استقرار 15 واحد تولید قارچ خوراکی و کمپوست آبیک به قطب پرورش قارچ تبدیل می‌شود.

لطفی افزود: سالانه 3 هزار تن قارچ خوراکی و 450 هزار تن کمپوست در واحدهای قارچ شهرستان آبیک تولید می‌شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول