اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کشاورزی خلیل‌آباد:

150 هزار تن انگور امسال از باغات خلیل‌آباد برداشت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کشاورزی خلیل‌آباد گفت: از سطح 6 هزار هکتار باغات انگور خلیل‌آباد پیش‌بینی می‌شود امسال 150 هزار تن انگور تولید شود که از این میزان می‌توان 30 تن کشمش سبز قلمی تولید کرد.

150 هزار تن انگور امسال از باغات خلیل‌آباد برداشت می‌شود

علی نصیری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خلیل‌آباد اظهار داشت: حمایت از صنایع تبدیلی و توسعه اشتغال در بخش کشاورزی از ماموریت‌های محوله به جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد ادامه داد: در حال حاضر افزایش اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان به منظور بهره‌مند شدن از تسهیلات سال جاری با سرعت و دقت در کارگروه کشاورزی شهرستان در حال پی‌گیری است.

نصیری با اشاره به عملکرد واحدهای مختلف این مدیریت افزود: نظارت تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت 5 هزار و 500 هکتار از مزارع گندم و جو توسط واحد زراعت این مدیریت، صورت می‌گیرد.

وی اجرای طرح خودکفایی با نظارت پروژه‌ها، ساماندهی بذرها به مقدار 115 تن، ایجاد مزارع الگویی در سطح 20 هکتار ،توزیع بذر مورد نیاز کشاورزان پنبه‌کار به مقدار 5 تن، اصلاح و احیای باغات در سطح 169 هکتار را از جمله برنامه‌ها و اقدامات اجرا شده از سوی این سازمان عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد بازدید و نظارت بر ایجاد زیرساخت‌های مجتمع‌های گلخانه‌ای با اعتبار بیش از 3 میلیارد ریال، تشویق باغداران متقاضی تسهیلات به منظور اجرای کشت انگور به روش کرردون از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد در ادامه افزود: مبارزه بیولوژیک در سطح 300 هکتار از باغات انار، مبارزه با آفات گندم در سطح 680 هکتار، مبارزه با پروانه چوبخوار پسته در سطح 125 هکتار، و مبارزه با جوندگان مضر کشاورزی در سطح 3 هزار و 114 هکتار در حال اجرا است.

وی پی‌گیری و تامین سوخت ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی برای هزار دستگاه را از دیگر اقدامات سال 89 و 90 عنوان کرد.

نصیری توسعه آبزی‌پروری، نظارت بر ساخت سیلوهای ذخیره ‌سازی علوفه به تعداد 12 مورد و به حجم 3 هزار مترمکعب، کانال‌کشی به طول 10 هزار مترمربع در روستاها را از فعالیت‌های جهاد کشاورزی شهرستان برشمرد.

نصیری مدیر جهادکشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه در آستانه برداشت محصول انگور در شهرستان هستیم، افزود: 6 هزار هکتار باغات انگور شهرستان است که پیش‌بینی می‌شود 150 هزار تن، تولید این محصول استراتژیک را شهرستان داشته باشد که از این مقدار 30 تن به کشمش سبز قلمی تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول