اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ملی سرب و روی ایران مطرح کرد

بومی‌سازی تعمیر کارخانه اکسیژن‌ / ابهام در واگذاری معدن انگوران

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت ملی سرب و روی ایران گفت: تعمیر کارخانه اکسیژن شرکت ملی سرب و روی ایران برای نخستین بار در کشور توسط کارشناسان این شرکت بومی‌سازی شد.

بومی‌سازی تعمیر کارخانه اکسیژن‌ / ابهام در واگذاری معدن انگوران
به گزارش خبرگزاری فارس در زنجان، پرویز خسروشاهی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به خراب شدن ماشین‌آلات بخش اکسیژن در سال 88 اظهار داشت: با کارشناسی‌ها و اقدامات صورت گرفته این کارخانه در اردیبهشت ماه سال جاری راه‌اندازی شد.
 وی با تاکید بر اینکه کارخانه اکسیژن شرکت ملی سرب و روی ایران در حال حاضر اکسیژن مورد نیاز کارخانه را تامین می‌کند، تصریح کرد: بخشی از آن نیز اکسیژن مورد نیاز واحدهای صنعتی و بیمارستان‌ها را تامین می‌کند.
مدیر عامل شرکت ملی سرب و روی ایران با اشاره به اینکه شرکت ملی سرب و روی ایران چهار کارخانه شامل کارخانه‌های سرب، روی، اکسیژن و کارخانه سولفات روی است، خاطر نشان کرد: ظرفیت اسمی تولید سرب در شرکت ملی سرب و روی ایران 40 هزار تن در سال است.
وی با بیان اینکه شرکت ملی سرب و روی ایران تنها کارخانه در کشور و منطقه محسوب می‌شود که سرب و نقره اولیه را از خاک به دست می‌آورد، اضافه کرد: 30 درصد از کارخانجات تولید سرب، به صورت مستقیم سرب را از خاک می‌گیرند و سایر کارخانه‌ها به صورت بازیافت عمل می‌کنند.
خسروشاهی با اشاره به اینکه کارخانه روی شرکت ملی سرب و روی ایران با ظرفیت اسمی 15 هزار تن در سال فعالیت می‌کند، ادامه داد: زیرساخت‌های این کارخانه قابلیت گسترش تولید به 60 هزار تن در سال را دارد.
وی به کارخانه سولفات روی شرکت ملی سرب و روی ایران اشاره کرد و گفت: این کارخانه قادر به تولید سولفات منگنز، سولفات روی و سولفات مس است که از سال گذشته این بخش به تحقیقات علمی در کارخانه اختصاص یافته است.
مدیر عامل شرکت ملی سرب و روی ایران با تاکید بر تحقیقات مهندسی صورت گرفته در شرکت ملی سرب و روی ایران اظهار داشت: در نتیجه این تحقیقات این واحد، کارخانه کنسانتره سرب و روی را با استفاده از پسماندها ایجاد کرده‌اند.
وی با اشاره به راه‌اندازی تولید اسید فسفریک در سال جاری ادامه داد: در آینده نزدیک این محصول نیز در مجموعه سرب و روی ایران تولید می‌شود.
خسروشاهی با بیان اینکه در حال حاضر 500 نفر در قالب کارکنان و پیمانکاران در شرکت ملی سرب و روی ایران اشتغال دارند، اضافه کرد: این شرکت در راستای ایجاد و تثبیت اشتغال در استان زنجان گام برمی‌دارد.
وی با اشاره به اینکه در سال 87 شرکت ملی سرب و روی ایران بنا به دلایلی تعطیل و در نتیجه اشتغال در استان زنجان به چالش کشیده شد، خاطر نشان کرد: نیمی از کارکنان این شرکت نیز تعدیل شدند.
مدیر عامل شرکت ملی سرب و روی ایران با بیان اینکه همزمان با تعطیلی، این شرکت 29 میلیارد تومان بدهی به اشخاص حقوقی و حقیقی داشت، افزود: 14 میلیارد تومان نیز زیان در پرونده‌ها ثبت شده بود.
وی به سود قابل توجه شرکت ملی سرب و روی ایران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بخشی از بدهی‌های خود را تسویه کرده، در سال جاری نیز سود قابل توجهی به دست آورده‌اند.
خسروشاهی اذعان داشت: طی دو سال گذشته بیش از 12 میلیارد از بدهی‌های خود را به اشخاص حقیقی و حقوقی پرداخته است و مابقی بدهی‌ها استمهال شده است.
وی با تاکید بر اینکه این شرکت ماهانه 400 میلیون تومان از اقساط بانکی خود را می‌پردازد، ادامه داد: این شرکت در تامین هزینه‌های کارخانه نیز هیچ مشکلی ندارند.
مدیر عامل شرکت ملی سرب و روی ایران با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرکت ملی سرب و روی ایران زیرساخت‌های بسیار قوی و مناسبی دارد، تصریح کرد: این شرکت قله‌های افتخاری زیادی را در آینده فتح می‌کند و برنامه‌های زیادی را پیش‌بینی کرده‌اند.
وی در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در زمینه واگذاری معدن انگوران به بخش خصوصی اذعان داشت: با توجه به عدم واگذاری معدن انگوران به بخش صنعتی شرکت ملی سرب و روی ایران در راستای تامین خاک مورد نیاز خود دچار مشکل می‌شود و این مقوله خطری برای شرکت محسوب می‌شود.
مدیر عامل شرکت ملی سرب و روی ایران با اشاره به اینکه معدن انگوران ظرفیت بسیار بالایی در زمینه اشتغالزایی و تامین خاک مورد نیاز شرکت سرب و روی دارد، افزود: عدم واگذاری این معدن به صنعتگران و به تبع آن تحت‌الشعاع قرار گرفتن شرکت سرب و روی، اشتغال استان زنجان به چالش کشیده می‌شود.
وی اظهار داشت: با واگذاری معدن انگوران به صنعتگران درآمد این معدن و خدمات آن نیز افزایش پیدا می‌کند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول