اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین خبر داد

تولید بیش از 3 هزار تن انگور یاقوتی در قصرشیرین

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: امسال 3 هزار تا 3500 تن انگور یاقوتی در شهرستان قصرشیرین تولید و به بازار عرضه می‌شود.

تولید بیش از 3 هزار تن انگور یاقوتی در قصرشیرین

علی‌اصغر بهمنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: سطح باغات انگور یاقوتی این شهرستان هزار و 300 هکتار که از این میزان 600 هکتار مثمر و 700 هکتار نهال است.

بهمنی‌پور با بیان اینکه برداشت انگور یاقوتی از باغات بخش سومار این شهرستان شروع شده، ادامه داد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها، پراکنش نامناسب بارش‌ها و گرد و غبار شدید که بر میزان تولید تاثیر منفی داشته، پیش‌بینی می‌شود امسال 3هزار تا 3500 تن انگور یاقوتی در این شهرستان تولید و به بازار عرضه شود. 

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین تصریح کرد: انگور یاقوتی این شهرستان به‌عنوان یکی از زودرس‌ترین انگور یاقوتی‌های کشور وارد بازار می‌شود.

بهمنی پور اظهار کرد: به لحاظ زودرس بودن، انگور یاقوتی تولیدی این شهرستان کاملا صرفه اقتصادی داشته و بطور میانگین کیلویی3 هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: جهت توسعه باغات انگور یاقوتی شهرستان امسال بیش از 93 هزار اصله نهال یارانه‌دار بین باغداران توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین با اشاره به اقدامات انجام شده جهت توسعه باغات شهرستان گفت: امسال 196 هکتار به سطح باغات قصرشیرین اضافه و سطح باغات  این شهرستان به سه هزار و 400 هکتار رسید که عمده آن باغ انگور یاقوتی" هزار و 300 هکتار" است.

عمده انگور یاقوتی تولیدی این شهرستان به بازارهای تهران و کرمانشاه ارسال می‌شود.

 انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول