اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قابل توجه باغداران شهرستان دنا

زکات به میوه انگور تعلق می‌گیرد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی شهرستان دنا گفت: باغداران این شهرستان بدانند که زکات به میوه انگور تعلق می‌گیرد و لازم است در این مورد اقدام کنند.

زکات به میوه انگور تعلق می‌گیرد

حجت‌الاسلام سیدجواد غفاریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سی‌سخت اظهار کرد: زکات از واجبات دینی ما مسلمانان بوده که در قرآن به آن توجه و تاکید ویژه‌ای شده است.

وی در این خصوص تصریح کرد: فریضه زکات در قرآن بارها در کنار نماز عنوان شده است و این نشان از مهم بودن و واجب گماردن این مهم همانند نماز می‌باشد.

نماینده ولی‌فقیه در جهادکشاورزی شهرستان دنا ابراز داشت: مردم شهرستان دنا همکاری خوبی را در سال گذشته با ستاد زکات داشته‌اند و درصد بالایی زکات خود را پرداخت کرده‌اند.

وی گفت: زکات موجب برکت اموال انسان می‌شود و بیشترین گروهی که شامل زکات می‌شوند کشاورزان و باغداران هستند.

غفاریان در خصوص ترویج فرهنگ زکات در بین باغداران و کشاورزان افزود: بیشتر محصولات کشاورزی شامل زکات دادن می‌شوند و درصدی از مردم به دادن زکات توجه دارند که امیدواریم با توسعه این فرهنگ امسال شاهد باشیم که همه کشاورزان ما زکات خود را پرداخت می‌کنند.

وی یا‌دآور شد: یکی از محصولات باغداری در این شهرستان به ویژه در شهر سی‌سخت محصول انگور است که در بحث زکات آن شبهات زیادی وجود دارد.

امام جمعه موقت سی‌سخت تأکید کرد: باغداران پرورش‌دهنده انگور این شهرستان بدانند که میوه انگور زکات دارد و علت زکات داشتن این موضوع نیز این است که کشمش از انگور درست می‌شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول