اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت

طراحی و ساخت دستگاه خشک کن انگور در آذربایجان‌ شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی از طراحی و ساخت دستگاه خشک‌کن انگور در استان خبر داد.

طراحی و ساخت دستگاه خشک کن انگور در آذربایجان‌ شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، حسن منیری گفت: روش سنتی خشک کردن انگور برای تهیه کشمش به صورت دستی، علاوه بر تحمیل هزینه بالا برای تولید به دلیل زمان بر بودن و نیاز به فضای مناسب، قیمت محصول تولیدی را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد.
وی، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی استان در ‌ارتباط‌ با توسعه باغات انگور و ارتقای کمی و کیفی محصول برای ورود به بازارهای منطقه‌ای و جهانی در راستای اهداف تعریفی برای دسترسی به توسعه پایدار بخش کشاورزی در کم‌ترین مدت ممکن افزود: دستگاه خشک کن انگور و تولید کشمش، برای نخستین بار در کشور، توسط محققان این مرکز، طراحی و ساخته شد و با تولید انبوه در اختیار مراکز خشک کن انگور و تولید کشمش در استان قرار خواهد گرفت.
‌منیری مکانیزه کردن خشک کردن انگور که نیروی انسانی کمتری را می‌طلبد، گفت: جلو گیری از افت محصول در حین فرآوری در مقایسه با روش سنتی، ساخت ماشینی با ساختمان ساده و ارزان، کاهش زمان خشک کردن انگور، بالا بردن کیفیت کشمش به منظور تصاحب بازارهای جهانی(در روش سنتی به علت استفاده از گوگرد میزان بازار پسندی آن کاهش می‌یابد) و همچنین خودکفایی در طراحی و ساخت این دستگاه از قابلیت‌ها و مزایای خشک کن انگور است.
منیری‌فر با اشاره به اینکه ساخت این دستگاه، کشور را در تولید دستگاه‌های خشک‌کن انگور به خودکفایی می‌رساند، گفت: این دستگاه علاوه بر ایجاد اشتغال در داخل کشور، از خروج ارز برای واردات دستگاه‌هایی هم ردیف آن جلوگیری می‌کند.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان‌شرقی، با قدردانی از حمایت‌های سازمان جهادکشاورزی استان در ایجاد تحول اساسی در امر تحقیق و نوآوری با هدایت و حمایت از پژوهشگران بخش کشاورزی، اظهار امیدواری کرد، این همکاری و حمایت، علاوه بر سرعت بخشی به تحقیق و پژوهش در زیربخش‌های کشاورزی، با کسب نتایج مطلوب از تحقیقات، امر توسعه پایدار در مدت زمان کمتر از زمان پیش‌بینی شده، محقق شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول