اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی:

درختکاری برای مقابله با ریزگردهای دریاچه ارومیه ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: ضرورت دارد به منظور مقابله با ریزگردهای دریاچه ارومیه از درختکاری در حاشیه مزارع به‌عنوان بادشکن استفاده شود.

درختکاری برای مقابله با ریزگردهای دریاچه ارومیه ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رستم صادقی صبح امروز در نشست کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی استان که در محل اتاق جلسات سازمان برگزار شده بود با اشاره به اینکه سال گذشته با استفاده از اعتبارات مستمر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان 3 هزار و 600 هکتار جنگل در سطح استان ایجاد شده است، افزود: برای تولید نهال این عرصه‌های جنگلی سالانه 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار لازم با توجه به ظرفیت‌های استان و وجود 9 نهالستان در سطح 90 هکتار، توان تولید نهال مورد نیاز و تحقق هدف افزایش عرصه‌های جنگلی استان در برنامه توسعه وجود دارد، افزود: آنچه امروز برای ما مهم جلوه می‌کند همت و اراده جدی است که باید در انجام کارها داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: همچنین به منظور مقابله با ریزگردها به‌عنوان عوارض شرایط بحرانی دریاچه ارومیه ضرورت دارد از درختکاری در حاشیه مزارع به عنوان بادشکن استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی با اداره کل منابع طبیعی استان شاهد گسترش طرح‌های بزرگ جنگل‌کاری در آینده نزدیک در استان خواهیم بود، افزود: افزایش جنگل‌کاری تاثیرات قابل توجهی در تثبیت خاک و جلوگیری از هدر رفتن آب این منطقه دارد.

صادقی با بیان اینکه حفاظت و مراقبت از منابع طبیعی یک وظیفه ملی است و همگان باید بر این وظیفه اهتمام داشته باشند، ادامه داد: اهتمام جدی همگان به امر حفاظت و مراقبت از منابع ملی مراتع و بیابان‌ها باید مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه توسعه باغات در اراضی شیب‌دار یکی از برنامه‌های عمده این اداره در مسیر توسعه جنگل‌کاری در استان است، ادامه داد: این طرح نزدیک به 500 هکتار در طول سه سال گذشته اجرایی شده است.

موسی یزدان‌پناه معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز کل جنگل‌های آذربایجان‌شرقی را 156 هزار و 433 هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان، 147 هزار و 122 هکتار مربوط به جنگل‌های ارسباران است که 60 هزار و 833 هکتار آن در شهرستان خداآفرین، 50 هزار و 610 هکتار آن در شهرستان کلیبر، 20 هزار و 63 هکتار در شهرستان ورزقان، 6 هزار و 142هکتار در شهرستان اهر و 9 هزار و 474 هکتار در شهرستان جلفا قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 288 هکتار از جنگل‌های استان در شهرستان میانه و یک‌هزار و 141 هکتار نیز در شهرستان عجب‌شیر واقع شده است، ادامه داد: 3 هزار و 518 هکتار نیز در شهرستان بناب و 2 هزار و 363 هکتار باقی مانده نیز در شهرستان اسکو واقع شده است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول