اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پردیس:

درختکاری در مدارس نهادینه شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی گفت: فرهنگ صیانت از درخت و درختکاری باید وارد دروس و کتب دانش‏آموزان در مدارس کل کشور شود.

درختکاری در مدارس نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران حجت‏الاسلام حسین توسلی پیش از ظهر امروز در جریان آیین روز درختکاری در شهر رودهن که با حضور شهردار رودهن، بخشدار رودهن و دیگر مسئولان محلی در منطقه "تجرک" برگزار شد اظهار کرد: منابع طبیعی نعمتی الهی است.

وی ادامه داد: از این‌رو نه تنها مسئولان نهاد حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی بلکه همه مدیران سایر دستگاه‏های دولتی و سازمان‏های مردم‏نهاد نیز باید با تأسی از آموزه‏های ائمه معصومین (ع) در حفظ و صیانت از پوشش‏های گیاهی اهتمامی ویژه داشته باشند.

توسلی با تاکید بر لزوم سود جستن از جایگاه نماز جمعه در توسعه فرهنگ صیانت از منابع طبیعی خاطر نشان کرد: نماز جمعه از صدر اسلام تاکنون به عنوان نهادی توانمند توانسته است کمک حال مسئولان دستگاه‏های مختلف برای پیشبرد اهداف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه باشد.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی تصریح کرد: از این‌رو مسئولان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند می‏توانند از این ظرفیت و جایگاه والا و بالقوه به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: این اداره می‏تواند با حضور در روز نماز جمعه همه نقاط شهرستان دماوند به اموری نظیر تبیین اهداف، تبلیغ عملکرد و همچنین اهدای نهال مبادرت ورزد.

توسلی افزود: علاوه بر نماز جمعه دیگر جایگاه‏های فرهنگی منطقه نظیر مساجد، پایگاه‏های بسیج، مدارس و مراکز دانشگاهی نیز کمک شایانی برای توسعه فرهنگ درختکاری به شمار می‏آیند.

امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی ادامه داد: در سایه این همسویی می‏توان با روندی پرشتاب به توسعه فرهنگ درختکاری کمک کرد.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح‏هایی مانند گنجاندن موضوعاتی با عنوان منابع طبیعی در دروس دانش‏آموزان شاهد نهادینه‏سازی این اصل در آینده‏ای نزدیک خواهیم بود.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول