اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه کاشان:

درختکاری باید در مقیاس وسیع‌تری انجام شود

خبرگزاری فارس: معاون استاندار اصفهان گفت: علاوه بر غرس نهال در روز درختکاری، باید درختکاری به عنوان فرهنگ در گستره وسیع‌تری انجام شود.

درختکاری باید در مقیاس وسیع‌تری انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی صبح امروز در آئین نواختن زنگ سبز در دبیرستان دخترانه نرجس کاشان اظهار داشت: اگر گذشتگان در حفظ منابع طبیعی کوشش لازم را نداشتند امروز منابعی برای حیات نسل جدید باقی نمانده بود.

وی با تأکید بر حفظ و حراست از منابع طبیعی از نوجوانان و جوانان خواست ضمن تلاش برای نگهداری از منع طبیعی و فضای سبز، به بزرگ‌ترها نیز یادآوری کنید تا برای حفاظت از سهم شما از منابع طبیعی و حیات تلاش کنند.

فرماندار ویژه کاشان درخت و گیاه را طلای سبز و رگ حیاتی موجودات زنده و از سرمایه‌های خدادادی رایگان انسان‌ها دانست و گفت: ارزش این نعمات خدادادی باید پاس داشته شود و برای حفظ و حراست از آن باید تلاش و کوششی مضاعف داشت.

جوادی حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست و با اشاره به توسعه زندگی صنعتی و آسیب‌های ناشی از توسعه زندگی صنعتی به منابع طبیعی بیان کرد: باید راهکارهایی ارائه شود تا از صنعت برای توسعه منابع طبیعی و حفظ و حراست از این منابع استفاده شود.

وی همچنین ضمن تقدیر از تلاش‌های فعالان در عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین محیط زیست برای حفظ و حراست از منابع طبیعی عنوان کرد: برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست تلاش‌گران این عرصه حتی از جان خود گذشته و با تقدیم شهدایی به جمهوری اسلامی از این طلای سبز حفاظت کرده‌اند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان نیز در این مراسم از آب، خاک، هوا و پوشش گیاهی به عنوان منابع طبیعی برای حیات موجودات زنده روی کره زمین نام برد و گفت: زمین تنها کره مسکونی موجودات است که به دلیل داشتن منابع طبیعی، حیات در آن جاری و ساری است.

رحمت الله رحمانی اضافه کرد: بعد از انسان، درخت اشرف مخلوقات روی کره زمین است که موجب شده تا شرایط حضور دیگر جانداران در کره زمین فراهم شود.

وی با اشاره  به سه وظیفه اصلی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری برای نگهداری از منابع حیاتی انسان گفت: حفظ و حراست عرصه‌های منابع طبیعی، ترمیم منابع طبیعی تخریب شده و در مرحله آخر بهره‌برداری از منابع طبیعی، به عنوان سه وظیفه اصلی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان، عرصه منابع طبیعی این شهرستان را 450 هزار هکتار اعلام کرد و بیان داشت: از این میزان 360 هزار هکتار مراتع این شهرستان است که توسط یگان حفاظت این اداره نگهداری می‌شود.

رحمانی در ادامه از همکاری نیروی انتظامی و آموزش و پرورش شهرستان کاشان با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان تقدیر به عمل آورد.

در پایان این مراسم یک اصله نهال سرو، توسط معاون استاندار اصفهان و فرماندار شهرستان کاشان در دبیرستان دخترانه نرجس کاشان غرس شد.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول