اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال‌های گذشته صورت گرفت

درخت‌کاری در 175 هکتار از فضای پیرامون امام‌زاده‌های اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در حال حاضر 175 هکتار از فضای پیرامون بقاع متبرکه موجود در سطح استان درخت‌کاری شده است.

درخت‌کاری در 175 هکتار از فضای پیرامون امام‌زاده‌های اصفهان

حجت‌الاسلام حسین اژدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه درخت‌کاری در جمهوری اسلامی ایران یک سنت حسنه و ماندگار به شمار می‌رود، اظهار داشت: فرهنگ درخت‌کاری از زمان‌های گذشته در میان مردم ایران وجود داشته است.

وی اهمیت درخت‌کاری به منظور ایجاد طراوت و یک فضای مطلوب برای زائران در بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: در سال جاری نیز درخت‌کاری به عنوان یکی از سنت‌های اسلامی و ایرانی در سطح بقاع متبرکه موجود در سطح استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: هم‌زمان با روز درخت‌کاری نیز مراسم نمادین درخت‌کاری در امام‌زاده حسن در کنار فرودگاه اصفهان صورت گرفته و 40 اصله نهال در فضای پیرامون این امام‌زاده کاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان هفته درخت‌کاری نیز در تمامی بقاع متبرکه اصفهان درخت‌کاری صورت می‌گیرد، ادامه داد: در سال جاری حدود دو هکتار از فضای پیرامون بقاع متبرکه موجود در سطح استان درخت‌کاری می‌شود.

اژدری با اشاره به اینکه درخت‌کاری در عرصه‌های مختلف در سطح کشور به منظور پاکیزگی هوا و جلوگیری از افزایش آلودگی هوا صورت گرفته است، تأکید کرد: درخت‌کاری در فضای شهری نیز در راستای زیبایی شهر‌ها مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه این اداره در نظر دارد که هر ساله درخت‌کاری را در سطح بقاع متبرکه موجود در استان انجام بدهد، افزود: بقاع متبرکه به عنوان بهترین مکان برای آرامش افراد محسوب می‌شوند و درخت‌کاری پیرامون فضای بقاع متبرکه باید با هدف ایجاد محیطی آرام و جذاب برای زائران انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان داشت: درخت‌کاری باید در طول سال انجام شود و این موضوع نباید تنها به روز درخت‌کاری اختصاص داشته باشد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول