اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

فشارهای خارج از همدان مانع از اجرای حکم تخلیه بانک ملی شد

خبرگزاری فارس: معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه زمین بانک ملی متعلق به شاهزاده حسین(ع) است که در تصرف این بانک قرار دارد، گفت: اعمال فشارهای خارج از استان اجازه نداد تا حکم تخلیه بانک ملی انجام گیرد.

فشارهای خارج از همدان مانع از اجرای حکم تخلیه بانک ملی شد

علی‌اکبر فامیل‌کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان موقوفه شاهزاده حسین(ع)را یکی از مراکز فرهنگی و مذهبی تأثیرگذار در همدان خواند و اظهار داشت: مردم ولایی و مؤمن همدان همواره بر گرد این امامزاده تجمع می‌کنند و این امر نشان از توجه بی‌حد و اندازه آنها به این بارگاه ملکوتی دارد.

وی با اشاره به وضعیت موقوفه شاهزاده حسین(ع) افزود: این ملک طبق وقف‌نامه و اسناد و مدارک موجود، متعلق به شاهزاده حسین(ع) است و احکام صادر شده در مراجع قضایی به عنوان مبنای عمل ما به شمار می‌رود.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه زمین بانک ملی وقف شاهزاده حسین(ع) است که در حال حاضر در تصرف این بانک قرار دارد، ادامه داد: این ملک شرعاً و بر حسب اسناد و مدارک موجود وقف‌نامه متعلق به این امامزاده واجب‌التعظیم است و باید به ایشان برگردانده شود.

وی خاطرنشان کرد: بانک ملی علاوه بر اینکه در طول 50 سال گذشته از این ملک استفاده کرده، به دلیل دست‌کاری در فرم مهندسی میدان حضرت امام خمینی(ره)؛ باید پاسخگو باشد و جا برای پیگیری جبران خسارت در این مورد نیز باقی است.

فامیل‌کریمی با بیان اینکه اعمال فشارهای خارج از استان اجازه نداد تا حکم تخلیه بانک ملی انجام گیرد، افزود: حکم اولیه به نفع شاهزاده حسین(ع) صادر شد، حکم تجدید نظر اول نیز به نفع این امامزاده بود اما در حکم دادگاه تجدید نظر دوم رأی علیه شاهزاده حسین(ع) داده شد.

وی تأکید کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان و هیئت امنا باید پیگیر این باشند که با عنایت به حکم اولیه صادره از سوی دادگاه، حکم تجدید نظر اول و همچنین آخرین پیگیری‌هایی که در دستگاه قضایی در حال انجام است، این ملک به صاحب اصلی خود بازگردانده شود.

انتهای پیام/غ20/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول