اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت؛

اجرای حکم قصاص 3 قاتل در قزوین

خبرگزاری فارس: حکم قصاص 3 نفر که یک نفر را در آبیک به قتل رسانده بودند، صبح امروز اجرا شد.

اجرای حکم قصاص 3 قاتل در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، دادستان قزوین پس از اجرای حکم در گفت‌وگو با رسانه‌ها بیان کرد: سال 85 خانواده‌ای با مراجعه به پلیس از فقدان فرزندانشان خبر دادند که پلیس نیز بررسی‌های لازم را انجام داد و در نهایت یک روز پس از اعلام خانواده مذکور خودروی 206 مقتول به صورت سوخته پیدا شد.
حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی افزود: پس از 5 تا 6 ماه چوپانی جسدی را پیدا کرد و در بررسی مأموران پلیس و تحقیقات قاضی پرونده مشخص شد که جسد مربوطه متعلق به همان فرد مفقود شده است که در نهایت بررسی پرونده با ابعاد دیگری ادامه پیدا کرد.
وی ادامه داد:‌ جسد مقتول که فردی 30 ساله بود در حالی پیدا شد که قاتلان با ضربات پی در پی چاقو و چوب و حتی خفه کردن وی را به قتل رسانده بودند و در حقیقت بررسی وضعیت ظاهری مقتول حکایت خشونت در قتل داشت و این خشونت از حد متعارف بیشتر بود.
دادستان قزوین خاطر‌نشان کرد: بررسی پرونده در نهایت به شناسایی‌ افرادی که آخرین تماس‌ها را با مقتول داشته‌اند، منجر شد که در تحقیقات به عمل آمده افراد مظنون مورد بازجویی قرار گرفتند و در نهایت 3 نفر مظنون اصلی شناسایی و تحقیقات از این 3 نفر ادامه پیدا کرد که با بررسی‌های پرونده و ارائه ادله از سوی قاضی هر 3 متهم به قتل مقتول اعتراف کردند.
وی تصریح کرد: مقتول دارای 2 دختر 4 و 6 ساله است و از آنجا که پدر و مادرش نیز فوت کرده بود دارای اولیای دم نبود و فرزند وی اولیای دم صغیر بودند در نتیجه برادر مقتول به عنوان قیم این دو بچه تقاضای قصاص را از دستگاه قضایی ارائه کرد و از طرفی این دو بچه به واسطه آنکه اقوام مادرشان در خارج از کشور سکونت داشت طی یکی دو سال اخیر در خارج از کشور مقیم شده‌اند، ‌بنابراین پرونده با پیگیری‌های برادر مقتول به عنوان قیم قانون مورد پیگیری قرار گرفت و در نهایت حکم مربوطه صادر شد.
صادقی نیارکی عنوان کرد: برابر مقررات دادگاه کیفری استان و بر اساس تقاضای قیم حکم قصاص صادر شد ولی از آنجا که 3 نفر اقدام به قتل یک نفر گرفته‌اند بنابراین اولیای دم باید به هر 3 نفر دو سوم دیه یک نفر را پرداخت می‌کردند که این کار نیز انجام شد و در نهایت حکم قصاص صبح امروز به اجرا درآمد.
وی توضیح داد: اجرای قصاص در واقع اجرای حکم الهی است و همانطور که در آیه شریفه آمده است قصاص حیات است و درس عبرتی برای سایرین می‌شود.
وی یادآور شد: اگر این 3 نفر خویشتن‌داری می‌کردند و درگیری جزئی را به خشونت نمی‌کشاندند آن پدر امروز سایه‌اش بالای سر فرزندانش بود و این 3 نفر نیز در جایگاه متهم و محکوم به قتل حاضر نمی‌شدند بنابراین با اجرای حکم و قاطعیت در اجرای حکم شاهد کاهش جرایم و عبرت‌آموزی در جامعه خواهیم بود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول