اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان:

وضعیت موقوفه شاهزاده حسین (ع) در مراجع قضایی در حال بررسی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: وضعیت موقوفه شاهزاده حسین (ع) که در تملک بانک ملی است در مراجع قضایی در حال بررسی است.

وضعیت موقوفه شاهزاده حسین (ع) در مراجع قضایی در حال بررسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد صالحی عصر امروز در جمع خبرنگاران همدان اظهار کرد: در زمینه فرهنگ اسلامی و ارزشی وقف ما به دنبال فرهنگ‌سازی هستیم چراکه این فرهنگ ناب و دارای حساسیت فراموش شده است در حالی که پویا بودن آن در جامعه مانع از سکون می‌شود.

وی افزود: در برهه‌ای از زمان قبل از انقلاب اسلامی ایران عده‌ای درصدد از بین بردن فرهنگ ارزشی وقف بودند اما پس از انقلاب و بر اساس فتوای امام راحل مبنی بر لزوم باز گرداندن موقوفات به حالت وقفیت و قانون شدن این مهم، بسیاری از موقوفات که به دست رژیم طاغوتی به فروش رسیده بودند به حالت وقف بازگشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی در زمینه احکام و زیبایی‌های وقف به مردم جامعه اظهار کرد: ارتقای بینش مردم در این زمینه موجب ارتقای و توسعه موقوفات در جامعه می‌شود که از این نظر باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره با اختصاص 13 تخت بیمارستانی در یکی از بیمارستان‌های شهرستان ملایر برای افراد نیازمند، خاطرنشان کرد: پایین آمدن آمار وقف نیازمند اطلاع‌رسانی و توجه بیش از پیش است.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیش رو بودن هفته وقف به روزشمار این هفته اشاره و با بیان اینکه در نخستین روز از هفته وقف (یکم بهمن‌ ماه) برنامه افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها انجام می‌شود، عنوان کرد: دومین روز از هفته وقف به عنوان "وقف، سنت نبوی، سیره علوی" نامگذاری شده که در این روز زیارت حضرت محمد (ص) در امامزادگان استان همدان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سومین روز از هفته وقف به نام "وقف، بیداری اسلامی" نامگذاری شده، افزود: چهارمین روز از این هفته به نام "وقف، قرآن، بیداری اسلامی"، پنجمین روز به نام "وقف، امامزادگان، قطب فرهنگی"، ششمین روز به نام "وقف، نیازها و نفش مردم" و هفتمین روز نیز به نام "وقف، عدالت اجتماعی، حکومت مهدوی" است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در همدان یک‌هزار 982 موقوفه و 36 هزار و 164 رقبه وجود دارد، تصریح کرد: درآمد کل موقوفات استان در 9 ماه سال جاری 2 میلیارد و 600 میلیون تومان درآمد کل امامزادگان استان بوده است.

وی در ارتباط با وضعیت موقوفه شاهزاده حسین (ع) که در تملک بانک ملی است نیز گفت: وضعیت این موقوفه در مراجع قضایی در حال بررسی است اما نتیجه قطعی هنوز اعلام و مشخص نشده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز با بیان اینکه تاکنون 70 درصد انتظارات و برنامه‌های تعیین شده فرهنگی این اداره کل اجرایی شده است، عنوان کرد: در هفته وقف 18 عنوان برنامه و فعالیت فرهنگی در استان مورد توجه قرار گرفته است که در بقاع متبرکه و موقوفات استان اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد احمدوند با تأکید بر لزوم اجرای نیات متنوع گفت: در سطح استان همدان با فقر نیات قرآنی مواجه هستیم که امید داریم به گسترش نیات و موقوفات در این زمینه نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد یک‌هزار و 100 نفر در مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه همدان شرکت‌ کرده‌اند، گفت: در سال جاری این تعداد به حدود 10 هزار نفر رسیده که از این نظر همدان رتبه چهارم کشور را دارد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان در پایان گفت: نفرات اول تا سوم مسابقات قرآنی مقطع استانی و کشوری بیمه فعالان قرآنی می‌شوند و بدون نوبت نیز به عمره مفرده اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول