اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

هجمه استکبار به اهل‌بیت(ع) نشان‌دهنده تاثیرگذاری این مکتب است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: هجمه همه‌جانبه استکبار جهانی به اهل‌بیت(ع) و هزینه‌ای که برای دشمنی با ایشان صرف می‌شود، نشان‌دهنده تاثیرگذاری این مکتب بر اذهان و افکار است.

هجمه استکبار به اهل‌بیت(ع) نشان‌دهنده تاثیرگذاری این مکتب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام عباس اسکندری پیش از ظهر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر ویژه مسئولان هیئت‌های مذهبی بانوان در قم با اشاره به جایگاه تشیع در دنیای امروز ابراز داشت: شاید اگر نگاهی به گذشته تاریخ تشیع داشته باشیم، هیچ زمانی مانند امروز شاهد رشد و بالندگی مکتب اهل‌بیت(ع) در جهان نبوده‌ایم و هیچ زمانی مانند این زمان در میان بشر آمادگی برای فهم و گرایش به این مکتب وجود نداشته است.

وی ادامه داد: ممکن است کسی بگوید که این یک ادعا است اما دلایلی برای این مطلب وجود دارد و مهم‌ترین دلیل نیز توجه استکبار جهانی به تشیع و تلاش برای از بین بردن آن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خاطر نشان کرد: اگر تشیع از یک رشد بالنده برخوردار نبود و حرف‌هایی برای گفتن در عرصه بین‌المللی نداشت، استکبار جهانی هیچ‌گاه این همه وقت و هزینه را برای دشمنی با آن به کار نمی‌برد.

وی ابراز داشت: هجمه همه‌جانبه استکبار جهانی به اهل‌بیت(ع) و هزینه‌ای که برای دشمنی با ایشان صرف می‌شود، نشان‌دهنده تاثیرگذاری این مکتب بر اذهان و افکار است.

اسکندری گفت: خصومتی که امروز در سراسر جهان علیه اهل‌بیت(ع) وجود دارد، یک امر بدیع و بی‌سابقه است که نشان‌دهنده قدرت یافتن این تفکر در جهان است.

وی ادامه داد: در یک مقطع تاریخی فقط کشور انگلستان بود که به طور علنی به مبارزه با مکتب اهل‌بیت(ع) می‌پرداخت اما امروزه جبهه‌ای مستحکم از تمام مستکبران برای دشمنی با این خاندان شریف به وجود آمده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: امروز شیعیان در هیچ نقطه‌ای از دنیا از آزارهای پیروان غرب و تربیت‌شدگان مکتب وهابیت در امان نیستند.

وی ابراز کرد: دشمنی‌هایی که امروز در دنیا علیه شیعه صورت می‌گیرد از فعالیت‌های رسانه‌ای تا عملیات انتحاری را در بر می‌گیرد.

اسکندری گفت: تفکر شیعی امروز در میان اهل عالم پایگاه‌های مستحکمی دارد که این پایگاه‌ها، پایه‌های استکبار را به لرزه درآورده است.

وی با اشاره به عزاداری میلیون‌ها شیعه در تاسوعا و عاشورا برای امام حسین(ع) عنوان داشت: این فقط یک حرکت مذهبی نیست، بلکه یک جریان است که تا نابودی ریشه استکبار ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه تفکر اهل‌بیت(ع) بر اساس فطرت بشر است ادامه داد: باید شرایطی را به وجود بیاوریم که بتوانیم اذهان مردم جهان را با این تفکر همراه کنیم.

وی افزود: مکتب اهل‌بیت(ع) ظرفیت لازم برای ایجاد تحول در سراسر جهان را دارد اما موانعی برای به وجود آمدن این فهم وجود دارد که این موانع را باید برطرف کرد.

اسکندری ادامه داد: انتقال پیام اسلام ناب یک مسئولیت سنگین الهی است که امروز بر عهده تمام مردم و به ویژه نیروهای ارزشی در نظام اسلامی است.

وی با انتقاد از کم‌توجهی مسئولان به مقوله فرهنگ در جامعه ابراز داشت: انقلاب ما بر اساس فرهنگ شکل گرفت اما امروز مشاهده می‌کنیم در بسیاری از مسائل در کشور به مقوله فرهنگ ارجحیت داده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: ما در مرحله ابتدایی، وظیفه آگاه‌سازی آحاد جامعه را به عهده داریم و این وظیفه سنگین به توجه تمام مسئولان نیاز دارد.

وی خاطر نشان کرد: مشکل بزرگ جامعه ما این است که همگان به مقوله فرهنگ اهتمام ندارند و بسیاری مسائل فرهنگی را مسائل دسته چندم می‌دانند.

اسکندری افزود: همه مسئولان باید به این موضوع توجه داشته باشند که اصل حرکت انقلاب اسلامی برای زنده کردن ارزش‌ها به وجود آمد و این موضوع نباید فدای مسائل دیگری شود که کشور با آن درگیر است.

وی با اشاره به اهمیت مقوله امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: این مقوله باید مانند یک وظیفه همگانی در جامعه ارج نهاده شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول