اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد

برخورد با متخلفان کم‌فروشی و گران‌فروشی نان

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: برخی سودجویان نسبت به کم‌فروشی و یا گران‌فروشی آرد و نان در قم اقدام می‌کنند که در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش با آنان به صورت جدی برخورد می‌شود.

برخورد با متخلفان کم‌فروشی و گران‌فروشی نان

احمدرضا سمیعی‌نسب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نظارت جدی بازرسان صنعت، معدن و تجارت استان قم بر فروش نان با کیفیت و قیمت اعلام شده بیان کرد: قیمت نان به تمام نانوایی‌ها از سوی تعزیرات آرد و نان ابلاغ شده است و در صورتی که تخلفات ناشی از کم‌فروشی و یا گران‌فروشی نان در سطح استان مشاهده شود با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزن متعارف نان نیز به تمام نانوایی‌ها اعلام شده است تصریح کرد: وزن نان سنگک که به دست مشتری داده می‌شود 500 گرم است و در صورتی که بازرسان متوجه سبک بودن نان نسبت به وزن تعیین شده شوند، پرونده کم‌فروشی برای آنان تشکیل شده و به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم کیفیت را از دیگر مواردی عنوان کرد که بازرسان این سازمان نسبت به آن دقت نظر دارند.

وی اضافه کرد: کیفیت نان از نظر خبرگان این صنف مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که بی‌کیفیتی نان به اثبات برسد پرونده تقلب برای آنان تشکیل می‌شود.

سمیعی‌نسب به تفاوت قیمت برخی نانوایی‌های تافتون و لواش در شهر اشاره و بیان کرد: برخی از نانوایی‌ها نسبت به پخت نان به صورت سنتی اقدام می‌کنند که باید برای گرفتن مجوز درخواست خود را به اتحادیه ارائه دهند.

وی اضافه کرد: برخی نانوایی‌ها که نسبت به پخت نان سنتی اقدام می‌کنند وزن نانی که به مشتری ارائه می‌دهند از نان‌هایی که به صورت معمولی تهیه می‌شود سنگین‌تر است و مواد افزودنی خاصی به نان اضافه می‌‌کنند که مورد استقبال مردم نیز قرار می‌گیرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تعداد نانوایی‌هایی را که در قم نسبت به پخت نان سنتی اقدام می‌کنند محدود عنوان کرد و گفت: این نانوایی‌ها نیز باید بر اساس قوانینی که از سوی تعزیرات آرد و نان و اتحادیه نانوایان برای آنان مقرر می‌شود، عمل کنند.

وی خاطر نشان کرد: نانوایی متخلفی که بر اساس قانون بیش از سه بار تخلف کرده‌ است و اخطارها را نادیده گرفته‌ علاوه بر نصب پلاکارد پلمپ می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول