اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان:

دوره‌های کارآفرینی سبب رونق اقتصادی کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سبب اشتغال‌زایی و کسب درآمد برای افراد و رونق اقتصادی کشور می‌شود.

دوره‌های کارآفرینی سبب رونق اقتصادی کشور می‌شود

کریم دلاویز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری دوره آموزش کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار در استان اظهار داشت: این دوره‌ها شامل دو استاندارد آموزشی بوده که برای هر دوره آموزش کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار 50 ساعت اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه این دوره‌ها به دو صورت مقدماتی و تکمیلی در میان متقاضیان آموزش‌های مهارتی برگزار می‌شود، اضافه کرد: این دوره‌ها از حدود سه سال گذشته در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای موجود در سطح استان برای اصفهانی‌ها برگزار می‌شود.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: البته گذراندن دوره آموزش کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در دوره‌های با بیش از 300 ساعت آموزش اجباری است.

وی با بیان اینکه کارآموزان این دوره‌ها باید در دوره‌های کارآفرینی شرکت کنند، ادامه داد: کارآموزان باید با گذراندن این دوره‌ها متناسب با مهارت‌های خود به دنبال ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای خود باشند.

دلاویز با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره‌ها در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای موجود در سطح استان تاکید کرد: گذراندن دوره‌های آموزش کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار در این مراکز سبب اشتغال‌زایی و کسب درآمد برای افراد و رونق اقتصادی کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح به تمام کارآموزان با بالای 300 ساعت دوره آموزشی اختصاص دارد، افزود: در سال گذشته در سطح مراکز دولتی موجود در سطح استان حدود 30 هزار نفر از کارآموزان اصفهانی زیر پوشش دوره‌های آموزش کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار قرار گرفته‌اند.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان بیان داشت: برگزاری این دوره‌ها در سال جاری از تعهدات آموزشی این مجموعه در سال جاری به شمار می‌رود و این دوره‌ها براساس اهداف سند راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با رویکرد اقتصادی مبتنی بر منابع و دانش در میان کارآموزان برگزار می‌شود.

وی گفت: دست‌یابی به توسعه پایدار با محوریت نوآوری، کارآفرینی و ایجاد کسب و کار توسط کارآفرینان از مهم‌ترین اهداف برگزاری دوره‌های آموزش کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول