اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان‌رضوی:

بهبود فضای کسب‌ و کار گام مهمی برای تحقق شعار سال است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان‌رضوی گفت: بهبود فضای کسب ‌و کار کشور نخستین گام برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جاری است.

بهبود فضای کسب‌ و کار گام مهمی برای تحقق شعار سال است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامحسین شافعی پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه در نخستین همایش ملی صنعت، نظام حقوقی و پیش‌گیری از جرم که در تالار اجتماعات دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: قوه‌ قضائیه از دیرباز نسبت به حوزه صنعت دارای نگاه خاصی بوده‌ و باید از این بابت از مسئولان قضایی استان تقدیر کرد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان‌رضوی ادامه داد: داوری مسئولان قضایی در میان مجریان اقتصادی، زمینه تعامل مناسب میان این دو بخش را فراهم کرده و باید آن را گسترش داد.

شافعی تاکید کرد: میان شرایط اقتصادی و وقوع جرم، رابطه‌ای مستقیم برقرار است و بسیاری از تحقیقات علمی و دانشگاهی نیز صحت این مسئله را تایید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشکل اشتغال جوانان حل شود، سطح رفاه و رونق اقتصادی نیز افزایش پیدا می‌کند و به همان نسبت میزان جرائم نیز کاهش می‌یابد و این امر به ‌خوبی نمایانگر تعامل بخش حقوقی و صنعتی جامعه است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: در کشور تاکنون برنامه‌های توسعه بسیار زیادی با هدف گسترش عدالت انجام شده اما تا حدود زیادی در رسیدن به اهداف ناکام بوده‌ایم و باید علل این مسئله از سوی محققان ریشه‌یابی شود.

شافعی یادآور شد: مقام معظم رهبری چرخه تولید کشور را یک چرخه معیوب می‌دانند و در سال‌ جاری باید ضمن نگاه به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، نسبت به رفع معایب نیز اقدام کنیم.

وی افزود: بهبود فضای کسب ‌و کار موجود در کشور باید در راس برنامه‌های سال جاری باشد و در این زمینه قوه قضائیه نیز می‌تواند با فراهم کردن بسترهای حقوقی مناسب، بخش صنعت را کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان‌رضوی گفت: در این زمینه تاکنون قوانین بسیار مناسبی نیز تصویب شده اما به ‌نظر می‌رسد مشکل اصلی در نظارت نسبت به اجرای صحیح قانون است و در این زمینه نیز قوه قضائیه دارای نقش پررنگی است.

شافعی تصریح کرد: در حال حاضر، زمینه تعامل بسیار مناسبی از سوی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان با قضات فراهم شده و تعداد زیادی از قضات استان نسبت به فعالیت‌های تولیدی نظارت مستقیم دارند.

وی عنوان کرد: تنها با هم‌دلی مناسب میان بخش‌های مختلف، می‌توانیم به اهداف مدنظر خود دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول