اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران مطرح کرد

راه‌اندازی بانک اطلاعات ایده‌های اجتماعی در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: بانک اطلاعات ایده‌های اجتماعی در کشور تا پایان خردادماه راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی بانک اطلاعات ایده‌های اجتماعی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، سیدحسن موسوی‌چلک صبح امروز در مراسم اختتامیه دومین همایش تجلیل از مددکاران و خیّران گناباد که با حضور مسئولان کشوری و محلی و مددکاران و خیّران گناباد در سالن علامه بهلول دانشگاه آزاد اسلامی گناباد برگزار شد، اظهار داشت: سکونت‌های غیر رسمی در کشور افزایش یافته است که این مکان‌ها شامل 700 منطقه با جمعیتی حدود 8 میلیون نفر است.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران افزود: در این راستا این سکونتگاه‌های غیر رسمی از حداقل امکانات رفاهی و عمومی محرومند.

تغییر نگاه در سیاست‌گذاری‌های حوزه اجتماعی

وی ادامه داد: در سیاست‌گذاری‌های اجتماعی باید نگاهمان را به حوزه اجتماعی تغییر دهیم و امور اجتماعی را با عنوان امور اجتماعی نگاه کنیم.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: آنچه که در سیاست‌گذاری‌های کلان جامعه بیشتر مورد توجه قرار گرفته سلامت جسمی است و در این میان آنچه که در سیاست‌گذاری‌ها کم‌تر مورد توجه قرار گرفته سلامت اجتماعی است و بر این اساس باید بازنگری در سیاست‌ها را جدی‌تر شروع کرد.

موسوی‌چلک گفت: امروز بحث کشمکش نسلی را داریم که اگر مدیریت نشود شکاف نسلی ایجاد می‌شود.

نگاه‌های اجتماعی نباید با نگاه‌های سیاسی دیده شود

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران افزود: از مهم‌ترین ظرفیت‌ها در کشور هویت فرهنگی است و باید به سمتی برویم که نگاه‌های اجتماعی را با نگاه‌های سیاسی نبینیم.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: حوزه اجتماعی بیش از هر زمان دیگر نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی است و لازمه آن این است که شفاف باشیم و در این راه ما نیازمند یک دماسنج اجتماعی هستیم.

وی تصریح کرد: اگر به پیش‌گیری‌های اجتماعی توجه شود سازمان‌های اجتماعی و فرهنگی درگیر می‌شوند و قبل از اینکه مردم گرفتار شوند در این زمینه‌ها آگاه می‌شوند.

موسوی‌چلک با اشاره به فعالیت‌های انجمن مددکاری اجتماعی ایران بیان داشت: راه‌اندازی شعبه‌های استانی، ایجاد بانک اطلاعات ایده‌های اجتماعی که پایان این ماه راه‌اندازی می‌شود، از مهم‌ترین فعالیت‌های این انجمن بوده است.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: در این راه جشنواره ایده‌های اجتماعی را نیاز داریم تا بتوانیم از تمام توان و ظرفیت‌های کشور در آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول