اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری فارس تاکید کرد

بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی در صنعت فارس

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری فارس گفت: تمام ظرفیت‌های قانونی این استان را باید در خدمت صنعتگران و فرآیند صنعتی‌شدن استان قرار دهیم.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی در صنعت فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، محسن اردکانی در دومین جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی استان فارس با اشاره به این‌که رشد و شکوفایی فعالیت‌های شهرک‌های صنعتی، نیازمند تلاش فرابخشی است، اظهار کرد: برای راه‌اندازی و فعالیت شهرک صنعتی باید آب، برق، گاز، مخابرات و سایر زیرساخت‌ها فراهم شود که این مسئله نیازمند همکاری و کار گروهی میان دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی با بیان این‌که تمام ظرفیت‌های قانونی این استان را باید در خدمت صنعتگران و فرآیند صنعتی‌شدن فارس قرار دهیم تا بتوانیم میزان تولیدات و ارزش افزوده محصولات استان را با ضریب مضاعف افزایش دهیم، تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی این استان باید با همدلی تلاش کنند زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک‌های صنعتی هر چه بیشتر فراهم شود.

این مسئول با اشاره به عوارض پراکندگی واحدهای صنعتی در استان فارس، افزود: باید با تمام توان تمام کارگاه‌های صنعتی و فعالیت‌های صنعتی استان را به سوی شهرک‌های صنعتی هدایت کنیم چراکه واحدهای پراکنده صنعتی که به طور معمول در نزدیکی راه‌های اصلی احداث می‌شوند، محیط اطراف را ناهنجار کرده و هزینه‌های فراوانی را برای تامین زیرساخت‌های لازم به کشور تحمیل می‌کنند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری فارس با بیان این‌که حضور واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی، موجب کاهش هزینه‌های جانبی و افزایش بهره‌وری می‌شود، خاطرنشان کرد: به تازگی اختیارات فراوانی در مورد مسائل مربوط به شرکت شهرک‌های صنعتی، به استانداری داده شده است که ظرفیت خوبی برای حل مسائل پیش روی این بخش و پیشبرد بهتر امور ایجاد می‌کند.

اردکانی با تاکید بر این‌که سرمایه‌گذار بخش صنعت نباید به دلیل کمبود آب دچار مشکل شود، گفت: شرکت آب و فاضلاب شیراز موظف است با استفاده از منابع آبی موجود، آب مورد نیاز شهرک صنعتی بزرگ شیراز را تامین کند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری فارس اضافه کرد: استان فارس در سال گذشته مقام نخست در تخصیص و جذب اعتبارات عمرانی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مقام دوم کشور در شاخص انعقاد قرارداد با متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در حال حاضر استان فارس دارای 66 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب است که در 56 شهرک یا ناحیه صنعتی، زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری واگذار می‌شود و استان فارس در تعداد شهرک قابل واگذاری رتبه نخست کشور را داراست.

اردکانی اضافه کرد: در سال 90 با تلاش و جدیت مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه شرکت شهرک‌های صنعتی استان، 10 شهرک آماده واگذاری به متقاضیان است و همچنین در مدت زمان خدمت دولت‌های نهم و دهم 37 شهرک یا ناحیه صنعتی به مرحله واگذاری اراضی به صنعتگران رسیده که خود گویای شتاب استان فارس به سمت صنعتی‌شدن است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری فارس اظهار کرد: استان فارس در سال گذشته در تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، رتبه‌های اول یا دوم را کسب کرده است از جمله در تامین آب شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تامین برق و خطوط تلفن، رتبه نخست و در تامین گاز و تصفیه‌خانه فاضلاب، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

اردکانی با اشاره به کسب مقام نخست استان فارس در سال گذشته در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی، اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم با همراهی و همدلی مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان، زمینه جذب هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در تمام نقاط استان بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول