اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آستان مقدس امامزاده یحیی‎بن‎زید گنبدکاووس خبر داد

آماده‌سازی آستانه امامزاده یحیی‎بن‎زید گنبدکاووس برای زوار تابستانی

خبرگزاری فارس: مدیر آستان مقدس امامزاده یحیی‎بن‎زید گنبدکاووس گفت: این حرم مطهر به منظور استفاده بهتر زائران و مسافران در فصل تابستان آماده می‎شود.

آماده‌سازی آستانه امامزاده یحیی‎بن‎زید گنبدکاووس برای زوار تابستانی

احمد باقریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: بخشی از اقدامات در اواخر سال گذشته انجام شد تا زائرانی که در ایام نوروز و فصل بهار به این مکان مقدس مراجعه می‎کنند کمبودی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: این اقدامات شامل مرمت و تعمیر 20 اتاق، خرید چندین دستگاه کولر و سردکننده، به کارگیری 63 شعله گاز در اتاق‎ها، تعمیر و بازسازی سرویس‎های بهداشتی و حمام‎ها به منظور رفاه حال بیشتر مسافران و زائران بوده است.

مدیر آستان مقدس امامزاده یحیی‎بن‎زید گنبدکاووس خاطر نشان کرد: بافت ساختمان‎های دور حرم قدیمی است و نیاز به بازسازی و مرمت اساسی دارد لذا تلاش داریم با همکاری و مساعدت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و سایر ادارات مربوطه در حوزه زیارتی و سیاحتی برنامه‎های زیربنایی را در سطح این مکان مقدس انجام دهیم.

وی بازسازی و مرمت پارکینگ، ایجاد فضای سبز و پارکینگ، ساماندهی بازار برای استفاده زائران، ایجاد یک کتابخانه خوب از جمله این اقدامات است.

مدیر آستان مقدس امامزاده یحیی‎بن‎زید گنبدکاووس اضافه کرد: این مکان مقدس در حاشیه شهر قرار دارد لذا نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر مسئولان به ویژه شهرداری و نیروی انتظامی است تا ان‌شاءالله در آینده نزدیک که شاهد حضور زائران بیشتر از سراسر ایران در این نقطه هستیم مشکلات امنیتی، تردد و دیگر مسائلی رفاهی را نداشته باشند.

باقریان با اشاره به در پیش بودن عید بزرگ مبعث و اعیاد شعبانیه تصریح کرد: جشن‎های عید بزرگ مبعث و اعیاد شعبانیه در این مکان مقدس برگزار خواهد شد که چگونگی برگزاری آن به مردم اطلاع‎رسانی می‎شود.

وی با اشاره به گلایه‎مندی بعضی از زائران از طریق برنامه روزنه رادیو گرگان تصریح کرد: مردم حق دارند خدمات مناسب را از ما دریافت کنند و ما هم تمام تلاش خود را به کار گرفته‎ایم تا خدمتگزار شایسته‎ای برای مردم باشیم.

مدیر آستان مقدس امامزاده یحیی‎بن‎زید گنبدکاووس خاطر نشان کرد: برخی از مشکلات جزئی و کوچک از طریق هیئت امنا قابل حل است که با جدیت پیگیر آن خواهیم بود اما برخی از مشکلات زیربنایی نیازمند مساعدت و همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، ادارات و نهادهای شهرستان است که امیدواریم با هماهنگی فرمانداری این معضلات برطرف شود.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول