اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقطع کارشناسی ارشد

رشته خبرنگاری بین‌المللی راه‌‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده خبر گفت: با کسب مجوزهای لازم از امسال دانشکده خبر در رشته خبرنگاری بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند.

رشته خبرنگاری بین‌المللی راه‌‌اندازی می‌شود

علیرضا عبدالله امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در پاسخ به سوالی در مورد احتمال افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد در دانشکده خبر اظهار داشت:‌ ما با تعیین سرفصل و دفاعیات لازم رشته خبرنگاری بین‌المللی را در مقطع کارشناسی ارشد به زودی راه‌اندازی می‌کنیم و انتظار داریم به سرعت بستر و زمینه توسعه رشته‌های متنوع دانشکده خبر با گرایش‌های متنوع در مقطع کارشناسی ارشد را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: البته در رشته مترجمی خبر نیز سرفصل‌ها تعریف شده و در صدد کسب مجوز لازم برای راه‌اندازی این رشته در مقطع کارشناسی ارشد هستیم.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده خبر با اشاره به بخشی از دغدغه‌های دانشکده خبر در پنج مرکز فعال به خبرنگار فارس گفت: برنامه مناسبی در ساماندهی امور آموزشی و جذب اساتید شاخص و حرفه‌ای تدوین شده است به طوری که تلاش می‌کنیم از ظرفیت اساتید مجرب با مدرک دکترا و PHD و صاحب‌نظران حوزه رسانه استفاده کنیم که در این زمینه شاخص‌هایی همچون رشته و مدرک تحصیلی، دانشکده محل تحصیل و فارغ‌التحصیلی، تدریس، تعداد مقالات علمی و پژوهشی، تعداد تالیف کتاب مورد ارزیابی قرار گرفته و اساتید برگزیده برای حضور در دانشکده خبر جذب می‌شوند.

عبدالله یکی از ضعف‌های دانشکده خبر را نبود هیئت علمی ثابت بیان کرد و یادآور شد: امیدواریم با شاخص‌های تعریف شده و رایزنی‌های در حال انجام و پیگیری بتوانیم هیئت علمی ثابتی را برای دانشکده خبر جذب کنیم.

این مسئول به برخی مشکلات و ضعف‌های مالی و همچنین کمبود تجهیزات و امکانات پشتیبانی و آزمایشگاهی اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود با خرید برخی از تجهیزات و امکانات جدید آزمایشگاهی کارهای کاربردی دغدغه دانشکده خبر در این زمینه برطرف شود.

مسئول شعب دانشکده‌های خبر کشور تصریح کرد: از مسئولان دانشکده‌های خبر انتظار داریم با نیازسنجی اقدام به دایر کردن رشته‌ها کنند تا مبادا بیش از ظرفیت نهادها و دستگاه‌های درخواست‌کننده نیروی مازاد تربیت شده و همچون دانشگاه‌های دیگر با مشکل اشتغال نیروهای فارغ‌التحصیل روبرو باشیم.

عبدالله در پایان سخنان خود با انتقاد از نگاه بسته، کلیشه‌ای و تزئینی به روابط عمومی‌ها و برخی رسانه‌ها به خبرنگار فارس اظهار داشت:‌ این نگاه‌ها باید اصلاح شود چرا که دانشکده خبر به عنوان مجموعه آکادمیک و تربیت کننده نیرو سعی می‌کند نیروهای با مهارت بیشتر و کار‌آمد را تربیت کرده و بتوانیم در عرصه داخلی و خارجی در حوزه رسانه تاثیر‌گذار باشیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول