اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار اهواز مطرح کرد

لزوم تصویب طرح جامع زیباسازی کلان شهرها

خبرگزاری فارس: معاون شهرسازی و معماری شهردار اهواز عنوان کرد: طرح جامع زیباسازی کلان شهرها تدوین و تصویب شود.

لزوم تصویب طرح جامع زیباسازی کلان شهرها

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شهباز زیلایی پیش از ظهر امروز در دومین نشست کارگروه زیباسازی کلان شهرها هدف از تشکیل این نشست‌ها را هم‌فکری و تبادل نظر در موضوعات مربوط به زیباسازی شهرها در راستای ایجاد نشاط و شادابی برای شهروندان عنوان کرد.

رئیس هیئت مدیره سازمان زیباسازی شهرداری اهواز با بیان اینکه نابسامانی و آشفتگی منظر شهری تأثیر زیادی در روحیات شهروندان دارد، تصریح کرد: انواع نماها و‌ تابلوهای تبلیغاتی گیج‌کننده همچنین انواع آلودگی‌های صوتی تنها بخش کوچکی از نقض حقوق شهروندان است.

وی افزود: سازمان‌های زیباسازی به عنوان بازوان شهرداری‌ها باید برای برداشتن این مشکلات به صورت تخصصی و هدفمند تلاش کنند تا محیطی شاداب و سالم برای شهروندان ایجاد شود.

زیلایی همچنین پیشنهاد داد: طرح جامع زیباسازی کلان شهرها تدوین و تصویب شود.

وی اظهار امیدواری کرد: حرکت در مسیر این اهداف منجر به سیاست‌گذاری در راستای جلب مشارکت‌های بخش خصوصی و عمومی شود.

معاون برنامه‌ریزی شهردار اهواز نیز در این نشست گفت: با گذشت چند سال، هنوز مفاهیم و تعاریف زیباسازی به مدیریت شهری انتقال نیافته است.

ابراهیم نوشادی با بیان اینکه ساختار سازمان زیباسازی اهواز از سه سال پیش تشکیل شده، اظهار کرد: پیش از این در شهرداری مدیریت زیباسازی فعال بود که فقط در رنگ‌آمیزی جداول و تابلوهای تبلیغات تصمیم‌گیری می‌کرد.

وی افزود: در این مدت با شناخت اهمیت این حلقه اعتبارات خوبی نیز به آن اختصاص یافت؛ البته با توجه به مشکلات شهرداری در سال‌های اخیر بخشی از این اعتبارات محقق شد.

نوشادی تصریح کرد:‌ با گذشت این مدت متاسفانه هنوز تعاریف زیباسازی به مدیریت شهری انتقال نیافته است و باید به دنبال انتقال مفهوم و کارکرد اصلی آن به مدیران شهری و بدنه شهرداری باشیم.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول