اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنفرانس ملی تحلیل پوششی داده‌ها در مازندران آغاز شد

خبرگزاری فارس: چهارمین کنفرانس ملی تحلیل پوششی داده‌ها در مازندران آغاز شد.

کنفرانس ملی تحلیل پوششی داده‌ها در مازندران آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، حسنعلی آقاجانی دبیر علمی چهارمین کنفرانس ملی تحلیل پوششی داده‌ها و رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه مازندران صبح امروز در مراسم افتتاحیه این کنفرانس در دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه دانشگاه نهادی اجتماعی با قدمتی حدود 800 سال، نقش‌آفرین اصلی تحولات در جامعه و کانون اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده است، بیان داشت: دانشگاه‌ها در سیر تکاملی حیاتشان بر اثر وقوع دو انقلاب مهم علمی، تاکنون سه نسل اول تا سوم یعنی آموزش محور، پژوهش‌محور و جامعه‌محور را پشت‌سر گذاشته‌اند.

آقاجانی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های نسل سوم، کارآفرین، ارزش‌آفرین و ثروت‌آفرینند، ادامه داد: توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت به دلیل اثرات و پیامدهای بسیار مثبت آن در ایجاد رشد و توسعه پایدار جوامع و به ویژه تولید دانش و تکنولوژی‌، از شاخص‌های تعیین کننده سطح توسعه‌یافتگی کشورها به شمار می‌آید.

دبیر علمی کنفرانس ملی تحلیل پوششی داده‌ها تصریح کرد: در اقتصاد دانایی‌محور، موفقیت دانشگاه‌ها، به توانایی آنها در ایجاد ارزش برای صنعت و مدیریت بر آنها در قالب عرضه دارایی‌های دانشی و تکنولوژیکی از طریق ارائه خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها با استفاده از مقالات، تحقیقات، اختراعات، ابتکارات و ... است.

وی با بیان اینکه تحقیقات نشان داده‌اند که از هر سه هزار فکر و ایده‌ای که از اذهان انسان‌های خلاق تراوش می‌کند به طور متوسط یک مورد آنها به مرحله اجرا و عمل رسیده و به ثروت تبدیل می‌شود، ادامه داد: هر مقاله در حقیقت معرف یک ایده و فکر نو و بدیع است و کنفرانس‌های علمی، ابزاری کارآمد و اثربخش به منظور عرضه ایده، فکر، دانش و تکنولوژی تولید شده در دانشگاه‌هاست که لازم است به صنعت انتقال یافته و متناسب با اقتضائات محیطی بین‌المللی، ملی، منطقه‌ای و محلی بومی شود.

آقاجانی در پایان خاطرنشان کرد: کنفرانس تحلیل پوششی داده‌ها محملی به منظور جمع‌آوری ایده‌ها، افکار، دانش و تکنولوژی خلق شده توسط خبرگانی است که می‌تواند برای بهبود ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنعت و افزایش کارایی و اثربخشی صنایع نقش شایسته را ایفا کند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول