اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

کاهش 5 درصدی آمار زندانیان کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار زندانیان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر رو به کاهش بوده و در سال 90 نسبت به سال 89 افزون بر پنج درصد کاهش داشته است.

کاهش 5 درصدی آمار زندانیان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران حمید‌رضا حیدری پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از زندان گچساران در جمع اعضای انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان اظهار کرد: خدمت به زندانیان در اولویت کاری اداره کل زندان‌ها قرار دارد و باید به نحو شایسته و مطلوب رعایت حقوق زندانیان مطابق با آئین‌نامه سازمان اجرا شود.

* ضرورت پاسخ به مطالبات قانونی زندانیان

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم رسیدگی به وضعیت زندان‌ها ابراز داشت: نظارت بر اجرای کمی و کیفی سیاست‌ها و رعایت اولویت‌های سازمانی از مهم‌ترین اهداف بازدید از زندان‌ها است.

حیدری افزود: بررسی و نظارت بر وضعیت زندان در ابعاد مختلف به منظور تصمیم‌گیری‌های مؤثر و مبتنی بر واقعیت زندان از دیگر اهداف بازدید از زندان‌ها است.

وی تصریح کرد: شناختن آسیب در زندان‌ها از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و تحلیل و کارشناسی‌های دقیق نقش مهمی در برطرف کردن این آسیب‌ها دارد.

حیدری یادآور شد: زندان آسیب‌ها را کاهش داده و پناهگاه کسانی است که نفس خویش را اصلاح کرده و برای دورشدن آسیب‌ها از خود تلاش می‌کنند.

وی ایجاد رابطه منطقی با زندانیان و پاسخ به مطالبات قانونی آنان، توجه به بهداشت و درمان زندانیان، اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و کلاس‌های آموزشی را در راستای کاهش آسیب‌های زندان لازم و ضروری دانست.

حیدری با اشاره به برگزاری مستمر کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد افزود: ارائه برنامه‌های آموزشی زندانیان، برگزاری کلاس‌های فرهنگی و آموزشی، ادامه تحصیل دانشجویان زندانی و  آموزش زندانیان در زمینه آموزه‌های دینی و قرآنی از دیگر خدمات آموزشی به زندانیان در کهگیلویه و بویراحمد است.

* احداث زندان جدید گچساران از پروژه‌های اولویت‌دار برای این شهرستان است

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت مطلوب انجمن‌های حمایت از زندانیان در کهگیلویه و بویراحمد احیای اخلاقی، بازسازی و اصلاح شخصیت و توجه به خصوصیات و ویژگی‌های فردی و اجتماعی زندانیان با استفاده از توان و تجربیات کارشناسان و دانشگاهیان را گامی مؤثر در موفقیت برنامه‌های انجمن حمایت از زندانیان عنوان کرد.

حیدری اشتغال زندانیان را از سیاست‌های اصلی سازمان زندان عنوان و بر تلاش هر چه بیشتر برای ایجاد زمینه‌های اشتغال زندانیان تأکید کرد.

این مسئول در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم انتقال زندان گچساران به بیرون از شهر ابراز داشت: احداث زندان گچساران در مکانی بیرون از شهر از پروژه‌های اولویت‌دار سازمان زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد بوده که این پروژه به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

حیدری با بیان اینکه آمار زندانیان کهگیلویه و بویراحمد در سال 90 نسبت به سال 89 افزون بر پنج درصد کاهش یافت، تصریح کرد: روند اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در رابطه با وقوع جرم باید توسط ادارات و نهادهای فرهنگی ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: زندانیان در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد متناسب با فضا و امکانات از نظر جنس، سن، زندانیان محکوم و زندانیان متهم و بر اساس نوع جرم طبقه‌بندی می‌شوند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول