اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان:

آمار افراد شیشه‌ای در اصفهان به مرز هشدار رسیده است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: آمار نگران کننده افراد معتاد به شیشه در استان زنگ خطری برای مسئولان، خانواده‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

آمار افراد شیشه‌ای در اصفهان به مرز هشدار رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن کرمی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جدید به تشریح مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته شورای مبارزه با مواد مخدر پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته در حوزه‌های مختلف فرهنگی پیش‌گیری، درمان، مقابله و مشارکت‌های مردمی برنامه‌های دستگاه‌های این شورا مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه لازم است ارزیابی برنامه‌ها براساس بازخوردی که در جامعه دارند دقیق‌تر بررسی شوند، افزود: آمار افراد شیشه‌ای در استان این موضوع را به یک هشدار و زنگ خطری برای مسئولان، خانواده‌ها و دیگر ارگان‌ها و نهادها تبدیل کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان تصریح کرد: برای ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر این ماده در استان با همت و هم‌دلی مردم، مسئولان و پلیس اقدام شود.

وی با اشاره به لزوم همکاری سایر دستگاه‌های استانی در امر مبارزه با مواد مخدر صنعتی گفت: امید می‌رود با تلاش همکاران و هم‌دلی مردم فهیم و انقلابی اصفهان و یاری سایر نهادها و دستگاه‌های استانی در آینده‌ای نزدیک مواد مخدر در اصفهان به طور کامل ریشه‌کن شود.

کرمی در ادامه بر اولویت قرار دادن بحث مواد مخدر شیشه پرداخت و بر مبارزه با عوامل تولید، توزیع و مصرف در برنامه‌های تمامی دستگاه‌های استانی تأکید کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان ادامه داد: با توجه به ناچیز بودن اعتبارات و لزوم انجام فعالیت‌های جدی‌تر در این حوزه لازم است علاوه بر وارد کردن و ترغیب خیّران استانی در حوزه مقابله با اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر، از اعتبارات استانی نیز در کنار اعتباراتی که ستاد مبارزه با مواد مخدر به دستگاه‌ها اختصاص می‌دهد، بهره‌گیری شود.

*مبارزه با مواد مخدر روان‌گردان در دستور کار شوراهای استان قرار گیرد

به گزارش فارس، علیرضا ذاکراصفهانی در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه وظیفه پیش‌گیری از مصرف مواد مخدر مربوط به یک دستگاه خاص نیست، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها با مشارکت بدنه اجتماعی باید در این عرصه وارد شوند.

وی افزود: فعالیت‌های این شورای راهبردی بیشتر بر پایه فعالیت‌های پیش‌گیرانه است که بر لزوم تشدید راهبردهای مختلف سلبی و ایجابی تاکید دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید در راستای مبارزه دقیق و همه‌جانبه معضل اعتیاد پرداخت، تصریح کرد: نمی‌توان برای مقابله با معضل اعتیاد به صورت منفرد و جزئی عمل کرد بلکه باید مقابله و مبارزه و مشکل اعتیاد را  در یک بسته کلی و در کنار سایر برنامه‌ها و آسیب‌های اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به نقش فرماندهی انتظامی و نیز سازمان بهزیستی به عنوان متولیان امر اشاره کرد و ادامه داد: تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی موظفند، برنامه‌های فرهنگی، پیش‌گیری و درمانی به منظور مبارزه با مواد مخدر آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

ذاکراصفهانی با اشاره به وجود انرژی متراکم در جوانان و نوجوانان جامعه افزود: عدم مدیریت صحیح این انرژی چه بسا سبب شکستن بعضی از هنجارهای اجتماعی توسط افراد ناآگاه شده و تبعات منفی را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: این انرژی متراکم با تدابیری که توسط مسئولان دستگاه‌ها اتخاذ می‌شود باید در محل مناسب خود نمود و بروز پیدا کند و سبب پیش‌برد بهتر امور و شادابی شهروندان شود.

استاندار اصفهان با تاکید به اینکه فعالیت‌های ارزشمند در این مورد سبب پیش‌برد بهتر امور و شادابی و شادکامی مردم استان می‌شود، اضافه کرد: باید سهم بیشتری را برای برگزاری آموزش‌ها، همایش‌های آموزشی و ترغیبی در همه سطوح و عرصه‌های اجتماعی اختصاص داد.

وی در ادامه به لزوم ورود سایر شوراهای استانداری به بحث مواد مخدر محرک تاکید کرد و گفت: لازم است تمامی شوراهای استانداری موضوع مبارزه با مواد مضر و اعتیاد را که به نوعی با آنها در ارتباط است را در سال جاری در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول