اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آسیای میانه معاونت برون‌مرزی صدا و سیما:

36 رادیو برون‌مرزی در کشور فعال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آسیای میانه و قفقاز معاونت برون‌مرزی صدا و سیما گفت: در حال حاضر 36 رادیو برون‌مرزی به همت صدا و سیما فعال بوده و با تولید و پخش برنامه‌های مختلف به هموطنان خارج از کشور سرویس می‌دهد.

36 رادیو برون‌مرزی در کشور فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا اسکندری عصر امروز در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد راه‌اندازی رادیو برون‌مرزی آران در اردبیل اظهار داشت: رادیو برون‌مرزی آران در عمر کوتاه خود فعالیت مثبت و رو به جلویی را در تولید و پخش برنامه‌های مختلف داشته به طوری که سعی می‌شود هم کمیت و هم کیفیت برنامه‌های این رادیو ارتقا یابد.

وی تصریح کرد:‌ راه‌اندازی رادیو آران به عنوان یک هدیه ویژه برای مردم آذربایجان تلقی می‌شود که در یک سال گذشته سعی کرده است با تهیه و پخش برنامه‌های جذاب و متنوع موفقیت در خور توجهی را در جذب مخاطب داشته باشد.

اسکندری به جایگاه رادیو برون‌مرزی در بین مخاطبان سایر کشورها اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی رادیو برون‌مرزی به زبان‌های مختلف یکی از توفیقاتی است که صدا و سیما در چند سال اخیر موفق به راه‌اندازی و فعالیت آنها کرده که انتظار می‌رود همین روند به صورت کمی و کیفی توسعه پیدا کند.

به گزارش فارس، مدیرکل آسیای میانه معاونت برون‌مرزی صدا و سیما اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با امکانات بیشتر بستر لازم را برای افزایش ساعات تولید برنامه‌ها فراهم کرده و بیشتر از گذشته در جلب رضایت مردم شایسته عمل کنیم.

وی با یادآوری این‌که صدا و سیما به عنوان یک دانشگاه عمومی نقش و وظیفه سنگینی را در حوزه داخلی و خارجی دارد، خاطرنشان کرد: در عصر رقابت رسانه‌ای نباید لحظه‌ای از این کار مهم و ارزشمند غفلت کرد.

در ادامه این برنامه که جمعی از میهمانان داخلی و خارجی حضور داشتند، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز با اشاره به تلاش رسانه ملی در احیا و ترویج اندیشه‌های اسلامی در منطقه و جهان اسلام ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امروز در قواره‌ای فراتر از مرزها در حال صدور اهداف متعالی نظام اسلامی است.

ابالحسن صادقی‌جهانی بیان کرد: با توجه به قرابت کشورمان با جمهوری آذربایجان به ویژه نزدیکی استان اردبیل به مرزهای جمهوری آذربایجان و ضرورت انتقال فرهنگ و ارزش‌های اسلامی به این کشور و حوزه قفقاز باید قدر دانسته شود و از این همسایگی در مسیر ترویج و گسترش اندیشه‌های اسلامی استفاده بیشتر شود.

وی با اشاره به مشترکات فراوان مذهبی و فرهنگی بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان گفت: حمایت‌های فنی و فکری سازمان صدا و سیما سبب شد تا رادیو آران سال گذشته راه‌اندازی شده و امروز در کمتر از یک سال در جذب مخاطب توانسته است در حوزه کشورهای آسیای میانه به موفقیتی ارزشمند دست یابد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل در پایان افزود: رادیو آران در حال حاضر با پخش چهار ساعت برنامه به زبان آذری در موضوعات خبر، تحلیل، مسایل مذهبی و تاریخی به تولید و پخش برنامه‌های متنوع اقدام می‌کند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول