اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صدا و سیما خبر داد

افزایش 30 درصدی مخاطبان رادیو

خبرگزاری فارس: معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از افزایش 30 درصدی مخاطبان رادیو و تولید در هفته بالغ بر 700 عنوان برنامه از 20 شبکه رادیویی کشور خبر داد.

افزایش 30 درصدی مخاطبان رادیو

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین صوفی شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین اجلاس سه روزه صدا و دوازدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو در مجتمع آموزشی‌ فرهنگی‌ و تفریحی زیباکنار رشت، هدف از برگزاری این اجلاس را ایجاد فضای رقابتی برای همکاران رادیویی و دستیابی به ایده‌های نو و خلاق ذکر کرد.

وی، ایجاد فضای آموزشی برای بهتر دیدن و شناختن یکدیگر و زمینه‌سازی برای بهبود کیفیت تولیدات رادیویی را از دیگر اهداف برگزاری اجلاس مذکور ذکر کرد و افزود: در حوزه اجلاس جهانی نیز دسترسی به آخرین دستاوردهای بشری، دانشمندان و متخصصان عرصه رسانه و ارتباطات و آشنایی با صاحبان فکر و اندیشه در حوزه رسانه از اهداف است.

معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدام‌های صدا در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در سال 90 با استفاده از تمام ظرفیت‌های برنامه‌سازی و به‌کارگیری از تجربیات، دانش و دیدگاه‌های مخاطب برنامه‌های متنوعی اجرا شد.

این مسئول تولید در هفته بیش از 700 عنوان برنامه متنوع و جذاب و تاثیرگذار در تمام زمینه‌ها را از جمله اقدام‌ها برشمرد و عنوان کرد: این برنامه‌ها در 20 شبکه رادیویی و روزانه 460 ساعت تولید شد.

صوفی، با اشاره به اینکه تلاش‌ها برای بهتر دیده شدن بیشتر رادیو است، ابراز داشت: سال گذشته رادیو بیش از گذشته مورد اقبال رسانه‌ها قرار گرفت که نتیجه آن افزایش مخاطب بود.

وی، همسان‌سازی فرکانس‌های رادیویی جمهوری اسلامی ایران را از جمله اقدام‌های انجام شده عنوان کرد و افزود: تغییر فرکانس موجب کاهش مخاطب می‌شد و اکنون 250 شهر استان می‌توانند با فرکانس‌های یکسان‌ برنامه‌های رادیویی را دنبال کنند.

معاون صدای سازمان صدا و سیما، پیام‌رسانی و انتشارات، ایجاد شادابی و انبساط خاطر رادیو در جامعه را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد و گفت: افزایش پخش رادیویی از جمله برنامه «آوا» و «سلامت» که 24 ساعته شده، از دیگر اقدام‌هایی بود که صورت گرفت.

این مسئول با بیان اینکه راه‌اندازی رادیو نمایش از دیگر اقدام‌های صدای جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته بود، یادآور شد: برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای افزایش سطح آگاهی و تولید 20 عنوان کتاب در حوزه رسانه و انتشار مجله رادیویی از جمله دیگر اقدام‌ها بود.

صوفی، خاطرنشان کرد: با نظرسنجی‌های علمی و اینکه سواد مخاطب افزایش می‌یابد و گرایش به رادیو بیشتر می‌شود، اقدام به تشکیل شورای رادیو شد.

معاون صدای سازمان صدا و سیما سال 90 را سالی موفق برای رادیو دانست و تصریح کرد: سال گذشته میزان شنوندگان رادیو نسبت به سال 89 که 28 درصد بود به 29 درصد افزایش یافت.

این مسئول اضافه کرد: میزان رضایت‌مندی از 80 درصد سال 89 به 83 درصد در سال 90 افزایش یافت و شنوندگان با تحصیلات رادیو از 32 درصد به 35 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه جامعه نخبه کشور به رادیو گرایش دارد، تصریح کرد: مجموع میزان رضایت‌مندی رادیو به 80 درصد و مخاطب به 30 درصد رسیده و با تولید برنامه‌های در شٱن مخاطب می‌توانیم این ظرفیت را حفظ کنیم.

صوفی، رویکرد سال جاری رادیو را ایده‌های نو و تحول در محیط نامید و متذکر شد: مخاطب به دنبال مطلبی می‌گردد که مجموعه‌ای از محتوا را در خود داشته باشد و نیازمند ایده‌های خلاق و تازه است.

معاون صدای سازمان صدا و سیما اذعان داشت: محتوای غنی نیز نیاز به تولید عناصر ارزشمند دارد که در مجموعه رادیو فراوان هستند و امسال باید بتوانیم افزایش مخاطب را داشته باشیم تا برای سال آینده و در سیزدهمین جشنواره رادیویی خبر از افزایش میزان مخاطب رادیو در سال 90 را ارائه دهیم.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول