اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) عنوان کرد

فعالیت 300 شبکه رادیویی و تلویزیونی دنیا علیه ایران

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: 300 شبکه رادیویی و تلویزیونی علیه ایران برنامه پخش می‌کنند.

فعالیت 300 شبکه رادیویی و تلویزیونی دنیا علیه ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الله مرادی پیش از ظهر امروز در دومین کارگاه علمی و آموزشی جنگ نرم، آسیب‌ها و تهیه نرم را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: تغییر نگرش و باورها از اهداف جنگ نرم است.

وی، دیدن برنامه‌های ماهواره‌ای و عدم استقبال از برنامه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی را حاصل تلاش دشمنان در جنگ نرم دانست و تصریح کرد: در این نوع تغییر نگرش ناخواسته سرباز دشمن می‌شویم و تغییر نگرش را خودمان داوطلبانه انجام می‌دهیم.

مدیر گروه مدیریت بحران دانشگاه امام حسین (ع)، درباره روش تغییر نگرش در بی‌بی‌سی افزود: بی‌بی‌سی زیرپوستی حرکت می‌کند و شدت احساس محرومیت را به صورت غیرمستقیم ایران با کشورهای اروپایی نشان می‌دهد.

وی، پخش سریال‌های شبکه‌های فارسی زبان را تهدید جدی برای خانواده‌های ایرانی نامید و ابراز کرد: در اینگونه سریال‌ها تغییر نگرش‌ها رواج داده می‌شود و نظام خانواده را متزلزل می‌کند.

مرادی، نخستین ابراز جنگ نرم را صنایع فرهنگی عنوان کرد و افزود: عروسک‌های باربی 50 هزار تومانی یکی از ابزارهای تهدید نرم است که تنها تبلیغ یک عروسک نیست بلکه لباس، پوشاک خواب و غذا و همه چیز است و در عوض ما برای مقابله با عروسک باربی عروسک‌هایی نازیبا مانند دارا و سارا می‌سازیم با قیمت 15 تا 25 هزار تومان و قصد داریم با جنگ نرم مقابله کنیم.

وی، بازی‌های رایانه‌ای را از دیگر ابزار جنگ نرم نامید و اذعان کرد: بازی‌های رایانه‌ای بی‌دلیل نیست و ترور را از طریق بازی‌های رایانه‌ای و قبل از دبستان آموزش می‌دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) رسانه را دومین ابزار جنگ نرم دشمنان خواند و بیان کرد: در دنیا از ایران تصوری ناپسند ارائه می‌دهند و اکنون 300 شبکه رادیویی و تلویزیونی علیه ایران برنامه پخش می‌کند.

وی، آمریکا، فرانسه، انگلیس و ترکیه را چهار کشور قدرت ماهواره‌ای دنیا نامید و گفت: 19 کشور عربی پنجمین قدرت ماهواره‌ای دنیا هستند.

مرادی، فناوری‌های نوین ارتباطی را از دیگر ابزارهای جنگ نرم ذکر کرد و افزود: با وجود اینکه فیس بوک فیلتر است اما 5 میلیون ایرانی عضو فیس بوک هستند.

وی، تلفن‌های همراه را عامل فروپاشی بسیاری از بنیان‌های خانواده دانست و بیان کرد: اگر موبایل برای همه خوشبختی بود، برای ما ایرانیان بدبختی آورد و سرویس‌های پیام کوتاه بنیان خانواده‌ها را از هم پاشید.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه انسان در جنگ نرم دچار شوک می‌شود، تصریح کرد: انسان در جنگ نرم ابتدا عقب‌نشینی می‌کند و بعد به تدریج زندگی‌اش از هم می‌پاشد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول