اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان البرز:

نابینایان نباید از فرصت ورزش محروم شوند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان البرز گفت: فرصت ورزش باید برای همه اقشار جامعه فراهم شده و هیچ کس نباید به دلیل محدودیت‌ها، از این امر محروم شود.

نابینایان نباید از فرصت ورزش محروم شوند

علی اروندی که به تازگی این سمت را عهده‌دار شده است، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج گفت: در دنیای امروز و با توجه به ایجاد تغییر در شیوه کار و زندگی جوامع به ویژه ساکنان شهرهای بزرگ،‌ ضرورت ورزش کردن بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: در دوره‌ای اکثر مردم فعالیت‌هایی را به عنوان شغل انتخاب می‌کردند که همراه با کار بدنی بود، مانند مشاغلی چون آهنگری و یا کشاورزی و دامداری.

ضرورت پرداختن به ورزش در جهان معاصر

رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان البرز افزود: همچنین شیوه زندگی مردم در گذشته به صورتی بود که کار بندی زیادی در طول روز داشته و اگر ورزش هم به صورت جدید انجام نمی‌دانند،‌ فعالیت‌های روزمره آنها مشکل چندانی برای مردم ایجاد نمی‌کرد.

اروندی ادامه داد: این در حالی است که شیوه زندگی و کار مردم در دنیای امروز به قول معروف به حالت پشت میز نشینی تبدیل شده و اختراع و شیوع استفاده از خودرو نیز فعالیت بدنی مردم را تا حد بسیاری کاهش داده است.

وی تاکید کرد:‌ بنابراین برای جلوگیری از آسیب‌های جسمی و روحی لازم است که مردم به ویژه شهرنشینان زمانی مشخص برای انجام فعالیت‌های ورزشی مشخص کرده و هرگز از انجام ورزش روزانه خودداری نکنند.

توزیع عادلانه امکانات ورزشی اولویت دولت است

رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان البرز با اشاره به برنامه‌های دولت برای افزایش امکانات و تجهیزات ورزشی کشور اظهار داشت: دولت به دنبال تحقق این هدف است که امکانات ورزشی تنها در شهرهای بزرگ متمرکز نشده و همه مردم به صورت عادلانه در سراسر کشور بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

اروندی خاطر نشان کرد: افرادی که دارای نواقص جسمانی هستند مانند کم‌بینایان و نابینایان نیز جزو همین مردم بوده و باید از امکانات ورزشی به صورت عادلانه استفاده کنند.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که هیچ نابینایی به دلیل کمبود امکانات ورزشی از ورزش کردن محروم نباشد و خوشبختانه کارهای خوبی در این حوزه انجام شده است.

رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان البرز افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه در استان البرز صورت گرفته و تلاش می‌کنیم طی چهار سال آینده تجهیزات ورزشی ویژه این قشر از جامعه توسعه یابد.

اروندی در پایان اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف نیازمند همکاری هیئت‌های ورزشی دیگر و همچنین مساعدت و تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان البرز هستیم و امیدواریم این همکاری با هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان البرز انجام شود.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول