اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تاکنون

85 میلیارد تومان برای تصفیه‌خانه فاضلاب همدان هزینه شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: تاکنون برای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب همدان 85 میلیارد تومان هزینه شده است.

85 میلیارد تومان برای تصفیه‌خانه فاضلاب همدان هزینه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مرتضی عزالدین عصر شنبه در بازدید فرماندار از پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب همدان اظهار کرد: این پروژه از برنامه‌های بسیار مهم استان به شمار می‌رود چراکه هم پروژه‌ای بزرگ است و هم اینکه از مصالح بی‌نظیری استفاده شده است.

وی تصریح کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب همدان امسال با مساعدت شهرداری و فرمانداری به مراحل خوبی رسیده که امیدواریم این پروژه در شش ماه نخست سال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه 16 نقطه اتصال به شبکه اصلی باقی‌مانده است، گفت: همدان تنها مرکز استانی بود که تصفیه‌خانه نداشت و امیدواریم که مساعدت‌های لازم انجام شود و تصفیه‌خانه با دبی مناسب انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: مصرف‌کنندگان تصفیه‌خانه مشخص شده است به طوریکه کشاورزان و بخش صنعت از آب حاصل از تصفیه فاضلاب بهره‌مند می‌شوند و این آب با پیش تصیفه در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

عزالدین بیان کرد: تاکنون برای این پروژه 85 میلیارد تومان هزینه شده که 45 میلیارد تومان در بخش تصیفه‌خانه و 35 میلیارد تومان برای شبکه‌گذاری آن هزینه شده است.

وی اضافه کرد: این تصفیه‌خانه در دو بخش مایع و لجن و با استفاده از هاضم‌های بی‌هوازی برای تثبیت لجن اجرا می‌شود.

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اذعان داشت: تصفیه‌خانه همدان شامل چهار مدول است که دو مدول از آن هر یک با متوسط ظرفیت تصفیه 640 لیتر بر ثانیه در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی بخش‌های ساختمانی و تجهیزاتی در بخش مایع و لجن و در دو مدول 85 درصد است.

عزالدین در پایان خاطرنشان کرد: فاضلاب بیمارستان‌های همدان تصفیه نشده وارد فاضلاب اصلی می‌شود که همین امر موجب تزریق خوناب‌ها به شبکه اصلی فاضلاب شده و موجب بیماری‌هایی می‌شود که برای کنترل آن نیاز به تصفیه‌خانه در هر بیمارستان داریم.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول