اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم:

طرح ملی رحمت در قم اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم از برگزاری طرح ملی رحمت با موضوع توانمندسازی زنان در استان قم خبر داد.

طرح ملی رحمت در قم اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ‌معصومه ظهیری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ملی رحمت گفت: طرح ملی رحمت به صورت سراسری و با مشارکت دفتر امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، دفتر امور بانوان استانداری قم و مؤسسه خیریه محبین حضرت زهرا(س) در استان قم اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و تا پایان تیر ماه ادامه خواهد داشت.

ظهیری ادامه داد: این طرح به منظور توانمندسازی بانوان در زمینه‌های فرهنگی،‌ ورزشی، آموزشی و تبلیغی به صورت ملی و استانی برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم تصریح کرد: آموزش مهارت‌های زندگی با رویکرد دینی، بصیرت و آسیب‌شناسی خانواده در فضای مجازی و آموزش عمومی امداد و نجات در ارتباط با سوانح و حوادث از مهم‌ترین اهداف برگزاری طرح ملی رحمت در استان قم است.

وی اظهار داشت: طرح مطلع مهر،‌ تعالی دختران و مهارت‌های زندگی، طرح ملی رحمت، توانمندسازی زنان و دختران روستایی و... از جمله طرح‌های انجام شده در استان قم است.

ظهیری خاطر نشان کرد: طرح ملی رحمت طرحی آموزشی است که به منظور ارتقای سطح توانمندی و تحکیم بنیان خانواده‌هایی که نیاز به آموزش در زمینه‌های دانش‌افزایی دارند برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم عنوان کرد: این طرح در دو بخش آموزشی و مشاوره توسط مربیان آموزش‌دیده حوزه علمیه اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: این آموزش‌ها شامل 10 جلسه آموزشی، دو جلسه مهارت بحران و دو جلسه مشاوره توانمندی است که در مجموع 14 جلسه در طرح ملی رحمت برگزار می‌شود.

ظهیری بیان داشت: همچنین در ادامه این جلسات دو جلسه آموزشی تفریحی و پاسخگویی و مشاوره انجام خواهد شد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قم افزود: در این طرح هزار و 500 نفر در 60 پایگاه شهری و روستایی شرکت دارند که از این تعداد 40 پایگاه شهری و 20 پایگاه روستایی در طرح ملی رحمت ثبت‌نام کرده‌اند که در حال حاضر 23 پایگاه در استان قم فعال است.

وی با اشاره به توزیع کتاب‌های طرح ملی رحمت در تمام استان‌های کشور گفت: این طرح در راستای جذب پایان‌نامه در سطح کارشناسی ارشد و دکتری بوده و از موضوعات پژوهشی زنان و خانواده در این طرح استقبال می‌شود.

وی ابراز داشت: این طرح در 12 هفته در پایگاه‌‌ها به صورت متناوب برگزار شده که در پایان دوره به دانش‌آموختگان گواهی داده می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول